Spanska och andra försök till "seriösighet"

2008-09-04
Efter att seriöst ha försökt göra ett seriöst försök till att försöka mig på att skriva spanskaläxan seriöst kom jag fram till att det är alldeles för mycket seriöst försökande häromkring. Därför ser min svenskaläxa inte alls lika dödligt tråkig ut som spanskan där jag förklarar i mitt spanska brev att det är jobbigt att skriva spanska brev, på spanska. Okej, jag bestämmer mig för att inte använda samma ord tre gånger i varje mening. Hur som helst så satt jag och funderade på hur höga poäng jag egentligen kan få om jag använder mig av sådana meningar som jag kunnat i hela mitt liv. Jag menar tillexempel "Två stora öl tack" och "Jag har bajs i resväskan". Man kommer förvånansvärt långt på det där kan jag ju tala om för er. Ja, det och att kunna fråga vad klockan är. Men det är viktigt för mig mest för att jag lyckats göra det en gång framför min boyfriend och faktiskt fattat vad gubben svarade. Och jo, visst ja. Jag kan räkna rätt bra också när det gäller affärer och framförallt skostorlekar. Så jag kunde alltså säga 38 och 39 långt innan jag kunde säga 12. =)

Läxor blir lätt tråkiga att läsa om, även om min svenskaläxa förmodligen ägde sönder alla andra människors tidigare svenskaläxor. Istället kan jag berätta att Simon kommer hem imon (längta längta längta) så därför är jag på lite livsdugligt humör idag, vilket känns bra. [Här skulle jag skrivit något spännande men eftersom att han också läser min blogg så får det vänta]. Men nu ska jag vattna Egon, pussa lite på honom, hämta en katt och krypa till kojs.

Godnatt på er  ♥



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild