Protestera mera!

2008-09-19
Idag är det fredag (iallafall i en timme till) och det betyder att Simon är hemma. Jees, han sitter bredvid mig i sängen och spelar wii faktiskt. Jag är som vanligt inte bäst på någonting, men vad gör det om hundra år när allting kommer ' kring? Antagligen en hel del egentligen [ejänkli:en] och på min gravsten kommer det att stå något tjafs om att jag alltid kämpat hårt, på Simons däremot kommer det väl stå något om att han alltid var först.. gaah. Störda kaninspel!

Något annat att klaga på är att jag kommit att störa mig extra mycket på att vår svensk-/religionslärare alltid måste upprepa saker, helst fem gånger i samma mening. Klockrent exempel idag. "De är protestanter, de protesterar. Protestanter betyder alltså protestera. Så de protesterade /.../ " Så om inte protes-tanter är tanter med roliga proteser så pratade hon alltså om samma sak hela tiden. Fantastiskt. Finns det någon som för en sekund inbillar sig att det är jättekul att lyssna på? Think again. Men nej, nu ska jag återgå till att förlora i vilket spel som än startas, så ni får klara er själva for tonight.

Tjingeling x x x


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild