Bonniers Trafikskola 2008

2008-09-24

Det här är mitt 100:e inlägg och därför hade jag tänkt skriva något vettigt i det. Jag har nyligen köpt Bonniers Trafikskola 2008 för PC och jag hade tänkt utvärdera det litegrann.

För er som inte vet så är Bonniers Trafikskola en interaktiv körkortsutbildning (följer Vägverkets kursplan för B-körkort) som ska hjälpa dig att lära dig den tråkiga teorin på ett roligare sätt. Dvd'n är personlig och kan aktiveras max 5 gånger med en kod på insidan av fodralet. Det finns simulerade trafiksituationer, bildspel och interaktiva övningar samt 3x kontrollfrågor efter varje kapitel. Det finns 11 kapitel allt som allt och ett avslutande kunskapsprov som är upplagt likadant som det riktiga kunskapsprovet. Sammanlagt ska du få ihop 100 000 kunskapspoäng för att få ditt certifikat som säger att du klarat Bonniers Trafikskola.

Det finns flera plus med Bonniers Trafikskola:
+ Enkel installation som vem som helst klarar
+ Svår och jobbig information gjordes mycket enkel
+ Målande bilder förklarade bra
+ Tydliga och klara instruktioner i talform
+ Kunskapspoängen gör det roligare att prova igen
+ Nyaste uppdateringarna alltid tillgängliga på deras hemsida

Men nu till den lätta biten - att klaga:
- På varje litet delmoment kan du få maximalt 100 kunskapspoäng. Ju snabbare du blir klar desto fler poäng får du. Vilket på de flesta uppgifter ger dig ca 1,7 sekunder på dig att läsa frågan och svara på den. Inte helt lätt, eller hur?
- Inget att ha för dig som inte läser i ljusets hastighet (seriöst)
- Bildkvalitén var långt ifrån lika bra som på reklambilderna. Hur kan det ta 760 MB då!?
- Ologiska uppgifter som är mer hjärngympa än körkortsteori.
- Ojämn ljudkvalitet så var beredd på volymknappen
- Kan bara aktiveras 5 gånger så var sparsam med datorer m.m.

Det fanns fler plus och minus med Trafikskolan men de är för er att upptäcka. Bonniers Trafikskola 2008 kostar ca 400:- och finns i affärer så som Åhléns eller går att beställa på internet. Rekommenderar att söka på Pricerunner. Bra och enkelt sätt att lära sig teorin som sagt, och eftersom att det alltid finns uppdateringar att ladda ner på deras hemsida http://www.bonnierstrafikskola.se så finns det inget "bäst före datum" på skivan.

Tack för mig ♥


Associationsövning




Fodralet - så ni vet vad ni letar efter ;-)



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild