Kvastar och pingisrack...

2008-09-18
Idag har jag lekt seriös städpatrull (till skillnad från den oseriösa roll jag vanligtvis intar när städning av mitt eget rum kommer på tal) och nu kan jag stolt säga att jag har fri golvyta på mitt rum - vilket inte alltid är helt vanligt. På golvet bredvid tvn står det också ett skinande vitt Nintendo Wii och det var jag också tvungen att berätta nu när jag väl ställt upp det så fint. Inga batterier i kontrollerna though ^^ Det står överst på min to-do-list for tomorrow. Ja, strax under att ha stressläst in spanskan på bussen, som vanligt. Egon står förresten på ett runt bort tillsammans med en den större växten som annars står i fönstret men nu är tillfälligt flyttad för att ge min lilla manodepressiva bebis lite sällskap. Ja, Egon är fortfarande ett miniträd. Mitt fina foto på Simon står också på bordet men det är mest för min egen skull. Borde förresten döpa den större växten också, problemet är bara att jag inte lyckats fastställa kön ännu. Hur jag gjorde det med Egon kom bara naturligt - jag kallade honom för lilla gubben på bussen. Hej, jag är vrickad. Och då blidde det bara så.

Idag har jag förresten haft naturkunskap med en svårt grammatik-skadad lärare som egentligen inte kan stava alls och på en lektion lyckas trycka in 286 "eh". Seriöst - jag har räknat två lektioner i rad men den förra blev det bara 267 så det var lite fler denna gången. Nämnde jag att våra lektion bara är 2x40 minuter och alltså inte heldagslektioner? Förövrigt kan jag ju också berätta att hon verkar vara en människa som står för "rädda allt hemlöst och köp en val". Typ. Efter det var det iallafall gympa-stik som stod på schemat. Jag kan alltså nu titulera mig "Jävligt bra på pingis" och le lite åt att jag faktiskt är seriös. Fick möta vår kära gympalärare efter lektionen och han sa att jag var vass och hade koll ;) boo-yah! Han körde faktiskt inte så värst snällt så jag är väldigt nöjd med mig själv även om han vann.

Imorgon är det fredag ♥ då kommer min hårt festande (!? vafan gör ni där nere) läkarstudent hem.



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild