Ett år =) wow

2008-09-22
Låt mig berätta om igår, för dagen började så förträffligt mysigt. (oavsett det är normalt eller inte att säga förträffligt) Det var vår ettårsdag och jag fick vakna på riktigt - eftersom att jag blivit hastigt väckt vid tjugo över sex för en omgång pussar - till en stor bricka med rosa pannkakor, rosa fattiga riddare, ägg, franskbröd och lite annat. Det var så otroligt sött och mysigt. Och gott! Efter en mysig frukost till Förhäxad startade vi upp tre av fyra datorer för att skriva lite engelsk poesi (nej, vi är faktiskt inte så lustiga, det var en skoluppgift som måste göras) och efter flera timmars allmänt mys och en hel del pussande ställde sig min älskling återigen i köket för att börja laga vår superhärliga middag. "Nordafrikanskt/Mellanösternkryddad Quornfilé med fullkornsbulgur och rostade nötter och solrosfrön. Till det nystekta chapati-bröd (som pannkakor, fast bröd) och en chili- och curryfraiche" blev det. =) Supernajs rent ut sagt. Med lite tända (värme)ljus blev det om möjligt ännu mer mysstämning. Runt klockan 18 begav vi oss mot Hässlegården och stannade där ett par timmar innan bion började klockan 21. Get Smart blev det och med vår dåliga humor kan det inte klassas som något annat än massa rolig. Jag skrattade antagligen lite mer än vad andra människor skulle klassa som normalt, men ey whatevvah. Vi blev hämtade efter bion och det bar av hemåt för att bara vara lite mysiga till innan det blev allt för inbjudande att bara gå och lägga sig och sova.

Nästa gång jag slog upp ögonen var det "idag" och det kändes skönt att veta att jag inte behövde bry mig om att gå upp klockan sex när mamma gjorde lama försök till att slå in min dörr för att väcka mig. Simon verkar nämligen vara lite mer lättväckt så det antagligen inte pga av honom som hon bankar så förgjordat hårt. Nåväl, väl uppe var det spegel-tid som gällde och flertalet ompackningar av saker innan det var dags att gå till bussen. Sagt och gjort. Vid Kronan fick jag hoppa av medan min älskling skulle åka två hållplatser till för att ta tåget tillbaka till Malmö - sorligt men sant. Så nu sitter jag här och lider lite, precis som alla andra måndagar när jag precis haft honom bredvid mig där det nu är tomt... blä. Dumt.

Efter skolan - som slutar äckligt sent i vanliga fall men idag fick jag gå vid 16.10 - åkte jag hem och klockan fem steg jag in genom ytterdörren bara för att vända och bege mig ut till bilen med en pappa som sällskap eftersom att jag fått världens sug att övningsköra lite. Körde lite på stora stygga vägen igen och stötte på ett trevligt trafikljus - mitt första btw. Oskulden rök där ja. Visserligen var det grönt och ingen i närheten, men ey det var häfitgt ändå xD Nu firar vi mormor eftersom att hon fyller år och middagen är precis avdukad. Mätt som en liten boll - hur mätt en sådan nu kan tänkas vara.

MSN skriker efter mig - ha det fint! ♥

Postat av: Simon

Förträffligt mysigt kan man säga :) Massor av kärlek på 21/9 och 1/4.

2008-09-23 • 19:09:48

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild