Alarmerande morgon

2008-09-16
Hemstudiedagar är mycket trevliga dagar. Speciellt när man kommer på ett bra sätt att använda dem på. Idag tillexempel använde jag mina morgontimmar mycket effektivt. Väldigt händelserikt. Mina soontobedead bröder hade larmat in mig i huset och gått till skolan, så när jag kommer nerskuttandes för trappan hoppar jag över de sista tre trappstegen, men i samma ögonblick som jag landar på golvet hör jag ett dovt ljud bakom mig och står blixstilla. Utan att andas funderar jag på hur många decibel jag kommer behöva lyssna på när jag råkar röra mig. När jag har kommit fram till hur snabbt jag måste röra mig för att kunna stänga av larmet så snabbt som möjligt gör jag en liiiiten rörelse och helvetet bryter löst. Mys. Mina stackars misar sitter i tvättstugan och skriker lite över hur ont det gör i öronen medan matte febrilt kämpar med det onda larmsystemet. Nåväl, efter att ha haft ett telefonsamtal med vaktbolaget och när benen väl slutat skaka och jag andas normalt så inser jag hur fucking inbrottssäkert vårt hus är. Goodiez.



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild