Tvångstankar

2008-10-21

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Det är lustigt att det ska vara så svårt för många att komma ihåg det. Nåja, tänker inte fastna i sådant däringa prat. Istället tänker jag dedikera detta inlägg till något jag funderat på idag. Mina lustiga tvångstankar.

Jag måste trycka på lampknappen innan jag går in i ett släckt rum om jag ska slippa känslan av att någon står bakom mig. Helt seriöst, jag får samma känsla som när man vet att någon tittar på dig.

Jag kan inte heller gå in i ett släckt rum med en spegel utan samma ritual. Och jag får inte titta in i spegeln när jag tänder (om jag inte redan tänt och sedan släckt igen..)

Jag kan inte gå på A-brunnar. Har inte gjort det sen i tredje klass (observera att jag går andra året på gymnasiet.)

När jag flyger måste jag läsa den värdelösa säkerhetslappen för att vara säkert på att planet inte störtar. Japp, 99% säker på att det goes down om jag inte läser den. Finns det ingen i stolen framför mig tar jag någon annans.

När klockan slår lika (dvs. 12.12 eller 17.17) måste jag knacka i bordet.

Är det jag som lagar maten måste jag av någon anledning ta kort på det när det är upplagt och klart så att jag kan beundra det senare.

Vad har du för tvångstankar? Tell me!


Postat av: Emma

Det skulle ta sådan tid -.-

2008-10-21 • 22:34:05
URL: http://woznica.blogg.se/

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild