Synonymsk?

2008-10-13
Jag började skriva på ett sprudlande inlägg om solkatter innan de där solkatterna började träffa mig i ögonen och jag kom fram till att jag visst inte tyckte om dem så mycket längre. Inlägget blev allt mer negativt och hatiskt gentemot solkatterna och innan jag hade satt den sista punkten satt jag redan med öppen mun och stirrade förvånat på vilken helvändning jag tog någonstans i andra stycket. Därför tog jag bort det. 

Känner på mig att min kväll kommer att bli lagom dålig, eller som det också heter: kass, värdelös, risig, ofördelaktig, bristfällig, skröplig, illa, usel, skral, undermålig, olämplig, urusel, eländig, osund, fördärvad. 

För att prata om något viktigt för stunden försökte jag alltså få tag på Simon, men han svarar inte. Han har antagligen inte tid denna gången heller, men jag vet att han inte kan hjälpa det. Men det kommer alltså att få mig att vara lite ledsen resten av kvällen. Eller varför inte välja något av följande: nere, nedstämd, sorgsen, bedrövad, låg, olycklig, oglad, uppriven, deprimerad, moloken, vissen, missmodig, betryckt, dyster och en aning stött. 

Överväger att skriva senare om jag istället är lite:
munter, positiv, yster, fryntlig, uppsluppen, sprudlande, lycklig, sprallig, förnöjd, gladlynt, jovialisk, säll.. eller bara lite gladare.

Until then !


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild