Skolfoto och jag log

2008-10-09
Igår var ändå en rätt spännande dag. Mitt favoritkapitel av alla timmar det finns att välja på var när jag satt på en bänk inne på Wachtmeister (Galleria) och allmänt väntade på att klockan skulle bli fem. I full galopp kommer Axel springandes och glider smidigt längs bänken fram till mig. Three girls kommer också, lätt travandes, efter och ställer sig mittemot oss. Det är lite kramande och massa tjattrande men så plötsligt vinglar A-lagaren nummer 1 fram till oss. Han trycker in sig i mitten av tjejernas lilla halvring och svajar lite. Han konstaterar att Axel minsann måste ha det jobbigt. Fyra tjejer, men bara två händer. Vi skrattar, om än något förvirrade, och nickar lite då och då medan han sluddrar på om att Axel borde delat med sig om det inte varit så för att han själv var så gammal. Vi går. De fyra går åt ett håll och jag mot the Bodyshop (dit jag skulle förövrigt). Efter fem minuters vandrande mellan deras inte allt för många hyllor i butiken tittar jag ut och ser att han minsann fortfarande står och pratar med den stackars bänken.

Jag släppte det, blev tjusigt sminkad under en makeuprådgivning och åkte sedan hem med far min.

Men så till saken; idag var det alltså skolfoto! Jag log (omfg!) på tre av fyra bilder och blundande antagligen på fem. Det var också rätt roligt att fotografen fann oss allihopa galet tråkiga så han pekade ut mig och sa "Du där tjejen längst ut. På tre vill jag att du säger 'miiaow' " Det hade vi allihopa väldigt roligt åt eftersom att han helt random valt ut den enda med ett namn som går att associera till katter. Kittykittykitty. Jag jamade dock inte - det behövdes inte för alla såg ändå redan glada ut.

Nu blir det mer plugg och önska mig lycka till på spanskaprovet imorgon!

XoXo


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild