"Men hej på dig med?"

2008-10-01
Hej Paula, läser du det här?


Herregud!

Omg vad irriterad jag blev när jag läste det här.

"All ledig tid verkade försvinna till förmån för gruppaktiviteter med en grupp som verkar sakna sammanhållning. När en klass sitter tysta större delen av vägen upp till Sthlm i en buss, då är det något som inte riktigt stämmer. På min tid, ja, då pratade vi med varandra"


För det första så saknar inte gruppen samanhållning. Samanhållningen är alldeles utmärkt! Men om man är lite för passiv så förstår jag att man känner så. Och då borde man bli lite mer "delaktig" i gruppen. Så jag antar att din flickvän känner så för att hon inte engagerar sig tillräckligt i gruppen och dess aktiviteter. Och vi i klassen satt inte tysta hela vägen upp till Stockholm. Vi hade det faktiskt väldigt trevligt och det är inget som inte stämmer när det gäller klassen. Återigen så tror jag att problemet är att din flickvän är lite för passiv. Istället för att lägga ner tid på att klaga så kan man lägga ner tid på viktigare saker. Tex börja prata med folket i klassen? Vi bits inte. Inte vad jag vet i alla fall.



Ja, så löd hennes inlägg som jag precis hittade. Det i fetstil är alltså hämtat från Simons blogg. Dvs hans subjektiva uppfattning om vad jag berättat från resan och ingen jävla pik mot klassen. (Kanske var det så att där framme där jag satt pratade ingen?) Det om att något skulle vara fel kanske inte syftar på att det är något fel på er? Och ursäkta mig? Jag engagerar mig visst, men bara i rätt personer. Jag bryr mig om folk - dock inte dina åsikter. Du är fan ta mig aldrig trevlig mot mig =) Jag pratar med de som inte alltid blänger när man råkar gå förbi och inte skyller på att saker och ting blir komplicerade bara för att man måste dela på samma ämne under en engelskalektion. Ta inte allt personligt om du inte måste.

Tankeställare.

Tjingeling

Postat av: Paula

2008-10-02 • 15:33:14
Postat av: Paula

Lilla Caroline, tack för ett gott skratt! Jag struntar faktiskt i dina åsikter också, och det finns en enkel anleding till det, jag tycker helt enkelt inte om dig. Blev faktiskt förvånad över att du inte började gråta och ställde till en scen för att vi inte ville dela. Puss på dig!





2008-10-02 • 15:36:42
URL: http://ww.paulanows.blogg.se/
Postat av: :S

"Jag engagerar mig visst, men bara i rätt personer." Vilka är rätt och vilka är fel?

2008-10-02 • 20:12:23
Postat av: ;S

rätt är typ .. emma och jasmine, ibland anders. Fel är typ alla andra tjejer i klassen (enligt kitty)

2008-10-02 • 21:12:28
Postat av: Emma

Omg, ge er?!

2008-10-02 • 21:52:45
Postat av: Simon

Det är bra att vissa i alla fall har förstått något. Synd att långt ifrån alla har samma vett. Visst, alla kan inte tycka om varandra. Däremot behöver man inte visa det, man kan stilla tycka illa om varandra utan att göra någon större sak av det. Det är liksom så det fungerar i den riktiga världen som en del snart kommer att upptäcka. Men jag antar att man inte kan kräva mer av personer som inte ens kan stå för sina åsikter utan gömmer sig bakom intetbetydande pseudonymer. Antar att man inte kan förvänta sig mer. Hoppas att det blir ett trevligt uppvaknande när insikten äntligen kommer. Tjing

2008-10-02 • 22:30:03
Postat av: :P

men snälla!

2008-10-02 • 23:01:24
Postat av: MAJA STURKMAN

Jag kan stå för vem jag är utan "intetbetydande pseudonymer". När jag fick veta om detta tjabbet så var jag tvungen att läsa och att "engagera sig i rätt personer", det lät väldigt fel så därför undrar jag vad hon har att säga om det. Easy!

2008-10-04 • 07:03:11
Postat av: -

Seriöst, take a chill pill. Jag lovar, världen blir så väldigt mycket roligare när man slappnar av. Svälj den där stoltheten och lägg ner.



Och Simon, vad är det för "insikt" du talar om? Alla kommer inte alltid överens, men det behöver inte innebära att någon av parterna har fel. Lär dig att respektera andras åsikter.



Det är fan problemet här. Ingen har respekt för någon och alla tycks leta efter något att bråka om. Om någon jävlas med dig finns det två saker att göra. Skit fullständigt i det, eller tänk efter och inse varför personen i fråga jävlas med dig. Man brukar inse en eller annan sanning om sig själv.

2008-10-04 • 10:57:43
Postat av: men hallå?

ooorka försvara en "fästmö" som är otrogen 24/7.

2008-10-05 • 14:35:43
Postat av: Simon

"-" Det är faktiskt samma sak jag pratar om, att man inte behöver tagga till för allt. Jag har inte sagt att jag inte respekterar andras åsikter. Såklart blir mitt omdöme färgat av att Kitty är mitt uppe i det och rent intuitivt tar jag hennes parti. Det jag försökte säga var att man inte behöver bli ovänner för något, man behöver inte hata varandra öppet. Ofta funkar det att bara inte tycka om varandra, man måste ändå fungera tillsammans senare. Man kan inte klara sig i arbetslivet om man redan har valt ut personer man hatar och absolut inte kan prata med. Det är den insikten jag pratar om.

2008-10-05 • 18:05:11
Postat av: Alina

Godagens! kikar in:) Ha en trevlig kväll!

2008-10-05 • 18:11:43
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild