Matt matte

2008-10-08

Jag älskar verkligen att be om hjälp på matte när jag inte förstår. Not. Läraren ser mig aldrig så under minst 20 minuter sitter jag som ett fån med handen i luften. När han väl kommer drar han en ny virrig förklaring och innan han hjälpt mig färdigt går han till någon annan och lämnar mig dum och ohjälpt så att jag kan rita blommor över hela mattebetinget resten av lektionen eftersom att jag inte förstår linjära funktioner.

Efter matten var det engelska och historia kvar innan skoldagens slut. En visit inne på the Bodyshop resulterade i en najsing sminkning och ett par timmar efter det blev det en galet lång promenad ute runt vedeby, lyckeby, spandelstorp och hässlegården. Väl hemkommen ringer en man från en kyrka vi gör ett arbete om på religionskunskapen. Han säger "om man säger så" i slutet på varje mening och varje gång jag säger ett påstående svarar han med "aakej-kej". Det var rätt roligt att han faktiskt sa att vi inte fick ställa några frågor som jag inte mailat till honom i förväg. Funderar på att maila iväg de sk. grundfrågorna och sen helt enkelt vrida lite på dem när jag väl ställer dem? Eller så kan jag vara snäll... återstår att se. Jag har förresten inte smsat Simon på hela kvällen (ovanligt!). Han är ute med några kompisar och som vanligt känns det alltid som om jag stör då. Jag hoppas iallafall att han har roligt och att han hör av sig när han har tid. Nu ska jag återgå till att freaka över vilka kläder jag ska ha på mig på skolfotot imorgon O.o


Dagens bästa inköp: croissant <3



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild