FN-dagen

2008-10-24
Det var prov idag! Grekisk antik på svenskan.. inte det mysigaste av alla ämnen, men ey yo någon måste väl ha prov på det med. Nu sitter jag här i min säng och kikar lite slött på högen med saker jag ska packa ner imorgon när jag hade tänkt ställa fram väskan som ska med mig till malmö på söndag. Att packa ner är en sak, det är själva uppackandet när man kommer hem som är den stört jobbiga biten. Det spelar ingen roll hur lite det än är att packa upp, det är lika jobbigt ändå. Swear to God. Har allvarliga funderingar på en omgång Wii och lite popcorn innan det slutligen blir dags att krypa ner under täcket..

Idag är det, på tal om något helt annat, FN-dagen. Så dagen till ära blev uppgiften i desktop/sam att göra ett radioprogram likt de som är på P1 på sommaren. Det är sammanlagt 12 minuters pratande, 3 minuter musik, 1 minut reklam.. så ca 16- 17 minuter ska man spela in. Seriöst och grejer ska det också vara. Hälften av de 12 minuterna var fick man hålla om ett valfritt ämne och de andra skulle såklart handla om internationella relationer. Får väl se vad man kan ta och göra av det där. Det är alltså dags att lyssna sönder repriser av P1's sommarpratare och spana in lite reklamjinglar för inspiration.

Förresten så har ett av mina bonsaiträd äntligen bestämt sig för att titta upp ur jorden i krukan. Stolt mamma! Typ. Nu är det väl bara ungefär 10 år kvar innan det ser ut att vara 100 år gammalt hehe. ^_^ It's true though.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild