Familjeråd

2008-10-13

Idag vid middagen sades det en del saker som fick mig att vilja ge omvärlden ett smakprov på mina bröders omåttliga intelligens. Först fördes ett samtal om min äldste broders (observera ålder : 14) uppsats om Karlskrona kommun. Han hade skrivit ... "Karlskrona grundades för att det fanns så gott om fisk. (obs, falskt som fan xD) Det finns även mycket älg i Karlskrona och det är bra för där det finns älg finns det tyskar och det är bra med turistintäkter."

Min yngste bror (12½) satt tyst ett tag innan han sa; "de gamla grekerna hade inga vokaler." Då undrade genast mamma och pappa hur fan de pratade? "Hjmpk, swtfpt rvgts!"?? Vi kunde konstatera för honom att de visst hade vokaler, men inga skrivna sådana. "Förresten.. säger han ... så uppfann romarna vägarna!" Pappa funderar lite högt på om de innan dess bara vandrade planlöst lite tvärsöver landet när de skulle någonstans? Nej, okej kanske inte. Bror gick då med på att de kanske kom på att man kunde stenlägga vägarna - som redan fanns. "Men de uppfann iallafall kiss-och bajsrören, vad de nu heter?" säger han lite hoppfullt och resten av familjen visslar lite och tittar upp i taket.

Några skratt och försök till att uttala gammal christian-grekiska senare (Qwatsv schlmp ftgghs?) börjar återigen min äldste bror att fundera på livet. Nu handlar det inte om samhällskunskap längre, nej nu är det svenska. "Hur böjer man liggde nu igen? Låg, legat, legde?"
 
Mamma konstaterar att jag visst fick all intelligens.
Pappa suckar lite och tar mer pasta.
Christian försöker uttala hittepågrekiska.
Christoffer mumlar böjningar.
Kitty takes a mental picture with her hands.



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild