Weekend och älgbajs

2008-11-10
I fredags gick jag som vanligt över Karlskronas gator för att möta Simon vid stationen. Jag passerade ett redan överjulpyntat Indiska, vidare förbi Thairestaurangen som spelar Öppna landskap och slutligen förbi övergångsljuset som envisas med att ignorera mig. På kvällens schema stod bara mat och lite halvhjärtat tvtittande - där jag minsann satte fempoängaren i Doobidoo! - innan det var dags för mig att somna som .. en sill.

I lördags började vi morgonen med att ta oss ut till Jämjö för att stå på marknaden med min mormor. Jag övningskörde hela vägen dit så mån tro att jag är stolt över mig själv. Det såldes tomtar till höger och vänster och för min lilla bonus köpte jag mig senare en parfym från Oriflame som jag blev helt såld på. Hem igen, byta om och iväg till dansen! <3 Lika kul varje gång och såklart är ju jag och Emma fantastiskt begåvade ;) Vi får iallafall beröm (A) Efter dansen bar det av hemåt igen, packade lite och tog sedan tåget med Simon till Malmö. Vi hann se ut den sista säsongen av Förhäxad och är nu både glada och sorgsna för det. Väl framme stöp jag i säng och jag sov gott minsann.

I söndags var det tidig väckning som gällde och 06.40 stod taxin, som skulle ta oss till Lockarp, utanför porten. Vi åkte med en lagom konstig chaufför, men det dög väl. Han var helt säker på att vi jobbade på McDonalds och det var  ingen vits med att säga emot honom. Vid ~07:00 steg vi på bussen som skulle ta oss till Tyskland. Längst bak satt Palle och såg lagom lycklig ut. Buss buss  och åter buss, men det var ändå roligt. På färjan över till Tüschkland hittade vi en lustig spelautomat som spelade av sig själv O.o men det hindrade inte oss från att stoppa in pengar i den, den blinkade ju så fint. Väl framme blev det 2,5 timmes shoppande av drickbara varor och sedan ... färja och buss tillbaka! Simon steg av i Lockarp igen, men jag åkte hela vägen till Karlskrona. Många timmar. Palle hade iallafall med sig en påse älgbajs, som egentligen var kaffebönor i choklad, men ändå. De blev han stört pigg och.. ingen kommentar ^^

Nu är det måndag och skolan väntar på mig så nu blir det till att göra sig i ordning och åka dit.

Tjingeling


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild