Flitig med flit

2008-11-16
Skolarbete i nio timmar än så länge - och fler timmar ska det bli. Det ska bli så skönt när jättehögen med papper vars uppgifter väntar på att bli lösta försvunnit en gång för alla. Varför inte bränna papprena - pyroman som jag är - ? Det har blivit dans för att försöka mota bort träningsvärken, men icke sa ... ja, Leif får säga det idag. Nicke börjar bli trött på sin ständiga replik. Hans ersättar kämpar tappert, men det blir inte riktigt samma klang. Hur som helst är värken kvar, naglarna behöver måla och Kittys saker behöver packa ner sig i en väska. Som den otroligt snälla och omtänksamma person hon bestämt sig för att ge sken av att vara idag, hjälper hon dem - även om hon klagar som en fiskmås under tiden.

Det kommer antagligen en liten happy-happy-joy-joy-update lite senare om jag klarar av att bestiga läxberget.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild