Fel i rätten

2008-05-28
Igår skulle klassen på mysigt studiebesök på en rättegång i Tingsrätten här i Karlskrona, men smidiga som de var så hade de bokat in både och och Jändelskolan samtidigt och eftersom att de åkt buss och inte vi så fick vi så vackert promenera bort igen och komma tillbaka vid ett annat tillfälle. Jag, Emma och Jasmine fick lov att gå med treorna nästa dag istället. Alltså idag. Vi kom dit, efter att ha stigit upp okristligt tidigt och tagit bussen, och fick sedan sitta och vänta av en halvtimme och ta oss en kik på häktningsrummet. wow... not. Sedan var det dags! Vi fick komma in i rättssalen efter mycket väntan och... så bestämmer sig åklagaren för att det är "stängda dörrar" som gäller. Vi åker ut efter fem minuter och får helt enkelt försöka boka in en annn tid. Igen. Till vår söta samhällslärare köper vi en Piggelin för att lindra besvikelsen. =) Han blidde glad. Men nu är det engelska- time och man får väl se om det är just min redovisning som kommer upp idag. Det får bli en surprise.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild