Slarv, kisen!

2008-03-29

Jag har visst slarvat en hel del med att skriva i bloggen på sistone, märkte jag häromdagen. Insåg också till min stora förtvivlan att det var för att jag ändå inte hade något speciellt att skriva. Det har hänt en hel massa, men vad för ord passar in för att beskriva allting då? Jo, det kan man ju fråga sig. Så, en kort och snabb update:

1. "Halvårsjubileum" den 21 mars
Det måste varit det viktigaste och helt klart roligaste som hänt. Så, vad gjorde vi då? Åh, jag vet inte var jag ska börja. Det var en enkel och trevlig, men ack så mysig, dag som min älskling bjöd på. Nej, vet ni vad? Jag tror jag behåller detaljerna för mig själv - inte för att de inte tåls att skrivas om och om igen - men de är ändå speciella. God mat, mys, ett varmt bad & film stod på menyn iallafall. Gratulationerna vi fick var också hemskt söta. Speciellt de jag fick från er, tjejer! :)

2. Dubbelt påskfirande
Påsklovet har varit skönt men på tok för kort, enligt mig. Hade jag fått bestämma så vet de flesta att det inte varit speciellt mycket skolgång i mitt liv. Och de som vet varför ... vet varför. Nåväl, påskfirande var det då, ja. På lördagen var det middagsdags hos min farmor och farfar, tillsammans med min faster och mina två småkusiner (13 & 9 år är ni va?) Jag kan meddela att min farmor nog är den uddaste (<-- yeah that's my word) människa som finns när  det kommer till att stå i köket. Simon är ju vegetarian så han fick lite annan mat än vad som egentligen bjöds. Till det blev det potatisgratäng och efter måltiden stirrar min farmor ut den överblivna gratängen och undrar vad hon ska göra med den vegetariska potatisgratängen? Ska hon slänga den? (hmm.. wtf liksom? Det brukar ju vara så mycket kött i potatisgratäng, så det måste ju kännas väldigt underligt för henne att äta upp det som blivit kvar??) 
              
På söndagen skulle vi äta hemma hos Simon och då blev det istället lamm (och jag måste skriva minst en gång att det var helt otroligt gott! - fastän jag absolut inte är en lamm-människa). Väldigt trevligt. =D Som sagt; myspåsk <3

3. Inte-äta-godistävlingen slutar
Ja, efter 4-5 månader (?) nådde den äntligen sitt slut. Tyvärr kan jag inte skryta med att det var jag som vann den. Men å andra sidan, jag förlorade den inte heller. Vi kom helt enkelt fram till att det gick bra att avbryta den och säga att det var oavgjort.
            Ja, för er som inte vet så har jag och Simon alltså haft en sådan tävling som gått ut på att inte äta godis, kakor eller dricka läsk (eller annat onyttigt heller för den delen) och vi har lyckats mycket bra med detta :) även om det varit jobbigt. Men det som är jobbigast är nog att jag ända sedan vi tillsammans åt den där kakan funderat på om jag nog inte vill sätta igång tävlingen igen? Det måste nästan vara en tävling efter som att jag har så pass dålig självdisciplin att jag inte kan hålla mig ifrån det annars. Och jag har faktiskt gått ner 1,5 onödiga kilon genom att bara låta bli sockerkällorna. Det är ärligt talat så att byxorna sitter bättre kring midjan :D Men jo, nog är det så att man ändå hade förlorat mer överflödigt fett om man hållit sig ifrån andra onyttigheter, men then again, det är inte min stil att banta så därför låter jag bli. Det är ju inte som om jag är fet !? xD

4. Jaha ja
Här hade jag en jättelång utläggning om skolarbete som faktiskt var väldigt välskrivet. Sedan dog internet och jag behagar inte skriva om det.

Fyra av fem punkter får iallafall vara med. Nu ska jag köra hårt och städa till mitt rum litegrann. (Hade en härlig liknelse med James Bond här under femte punkten men den försvann naturligtvis också).

Kör hårt ni med! - [In a not-so-jätteperverst-way]



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild