Brum brum, my darling!

2008-03-02
Jaa, idag kan jag skryta med att jag kört bil för första gången x) Det gick förvånansvärt bra måste jag få säga. Okej, visst två sketstopp i början va? Men det är väl ganska logiskt med tanke på hur otroligt mycket jag visste om bilen, mer än var stereon sitter. Lyckades faktiskt köra omkring ganska vackert på ettan och faktiskt lyckades fröken att växla upp till tvåan utan att dö. Stanna utan någon som helst antydning till wiplash (<-- wutt? hur stavar man det?) som de flesta andra övningskörningsfjantar gör. =D Riktigt riktigt stolt över mig själv på den punkten. Och tillåt mig att säga (en gång till..) Simon, det spelar ingen roll hur länge du har kört - jag backar bättre än dig! Ingen
pensionärsbackning här inte! Mohaha.

Hm, du (ja, det är bara du som läser min blogg förutom jag själv) kanske undrar hur det var på melodifestivalen i fredags? Då kan jag säga dig, att det vet jag inte. Jag gav faktiskt bort mina biljetter till min pappa och min ena lillebror så att de kunde gå istället eftersom att läget .. trasslade till sig lite och det verkligen inte var läge att gå just då. Sjukt tråkigt naturligtvis, jag hade ju sett fram emot det ganska mycket. Men å andra sidan så finns det saker som är så oändligt mycket viktigare för mig än att kolla på ett packe schlagerartister man inte är speciellt förtjust i när man ändå kan se dem på tv dagen efter utan att missa någonting. Nej, jag ljuger lite för mig själv om jag säger att det inte gjorde någonting. För någonting gjorde det ju. Men långt ifrån tillräckligt mycket för att det skulle spela någon verklig roll.

Idag idag ... ja, vad har hänt idag och vad händer resten av dagen? Jag vaknade i Jämjö och det är lika trevligt som alltid och fick - precis som vanligt - äta en mysig frukost innan det var dags att åka till Nättraby och träffa mormor. Blev körd dit och fick sedan sitta där från halv tio till halv ett när pappa kom och hämtade mig och vi körde ut till Rosenholm. Ja, hur det gick där skrek jag ut redan i början. Klockan är nu halv tre och om ca en å'n halv timme kommer kära lilla Bonnie hit för att leka med mig en stund innan vi åker in till stan för att gå på Musik Direkt på Porslinan. Ska bli riktigt najs =) Särskilt med tanke på att Simon ska spela ^^ lalalaa.  Efter det är det bara att åka hem och peppa sig inför skridskoåkningen imorgon och be några böner om att jag - på mina oslipade skrillor - inte åker och dör =) Vore hyfsat beklagligt.

Men nej, nu ska fröken använda resten av det här dagsljuset (för lat för att tända lampan, ja) till att göra sig lite vacker och torka håret. Ser ut som en Fraggel. Åh! Jag tycker om Fragglarna. <3


image3


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild