0709 - Dial HAPPY

2008-03-17
Idag säger jag bara! Idag. Sjukt bra dag om jag får säga det själv, vilket man inte alltid får. Men oavsett så har jag sagt det nu. Klockan är faktiskt bara 12.30 men du kanske vill höra om min dag ändå? När jag ändå har tid att skriva menar jag. Nåja, det började för länge länge sedan i en stad låångt borta... (klockan 07.00 i Jämjö)

Jag blev väckt tidigare än Simon för att göra mig iordning för skolan (,jaa jag sov hos honom men han var visst lite för trött för att gå upp med mig ändå xD) Medan jag nynnade på "upp och hoppa, ligg inte och dra dig" halvt studsade jag upp ur sängen och klädde på mig och fortsatte in i badrummet för att göra mig lite vacker. Lite smink senare såg det rätt okej ut och jag kunde återgå till att fundera på om jag skulle äta frukost själv i ett tomt kök som inte ens var mitt eget.. lite lustigt. Så jag lät bli. (Hemköp's baguetter<3) xD När jag sedan kollade på klockan var hon inte mer än kvart över sju faktiskt. Simon sov fortfarande när jag återvände till hans rum. Han hade igårkväll suckat över hur sjukt stökigt det var i hans rum, men som vi alla vet så är ju städning av sitt eget rum ingen direkt favoritsyssla. Så jag kände mig som världens bästa flickvän när jag tyst (för att inte väcka honom) tassade runt och städade i princip hela rummet. Han inte plocka färdigt sista bordet av fem möjliga för att klockan blivit 7.55 och jag var tvungen att ta bussen.

Hans mamma är så otroligt snäll så hon sa att hon skulle köra mig till hållplatsen (jo, det är faktiskt en bit), men när vi kommit en bit på vägen så ... stannade bilen och ville helt klart inte ta oss längre. Och ja, så fort jag klev ur bilen började det att hagla. Det haglade hårt må jag säga! Sjukt hårt. Det gjorde faktiskt ont xD Men jag promenerade resten av biten i haglet bärandes på tre väskor och ett überlöjligt smajl. Kunde inte hjälpa det. Jag är helt enkelt sååå sjukt glad idag och jag har varit det sedan jag vaknade. - Trots att jag fortfarande tycker att det känns lite udda efter igår, you know honey.

Men men.. i skolan har jag också gått runt med mitt fåniga leende, men det verkar smitta av sig? Häärligt. Bildlektionen var kladdig xD men rolig och jag fick rätt mycket gjort - tyvärr vet jag inte vad jag gjort. Men nu är det strax matte - vilken inte är lika härligt och tja man får ju ser hur det går. Hann ju aldrig få så mycket hjälp igår. Men det hade förmodligen inte spelat någon större roll. Återigen : men men.

Back to basics antar jag. 1 + 1 = 3

Resten av denna regniga dag kan fortsätta i samma anda som den började, tycker jag.
Det lär den nog göra. Hoppas för er skull att ni också får en sådan här dag snart ;)

Mjuff - Until nästa gång.

Postat av: Anders

Glad för din skulle gumman =D men jag har alltid sådana dagar=D i alla fall för det mesta =D fast man kanske inte ser så glad ut =D Men orka städa andras rum tbh ;) skulle aldrig få för mig =D

1+1=2 Btw inte 3 ;)

2008-03-17 • 19:19:28
Postat av: Anders

Glad för din skulle gumman =D men jag har alltid sådana dagar=D i alla fall för det mesta =D fast man kanske inte ser så glad ut =D Men orka städa andras rum tbh ;) skulle aldrig få för mig =D

1+1=2 Btw inte 3 ;)

2008-03-17 • 19:19:39
Postat av: Pierre

Det låter nästan som om du är Räkostglad ^_^
Adjektivet i fråga är något som jag har gemensamt med min lilla tös här hemma, så tänk dig bara att det beskriver samma känsla som du har haft under hela dagen.
Jag kan inte påstå att jag inte blir nyfiken när fröken skriver något om att det känns udda, men det kan jag ju inte begära att du talar om för herrn. Nyfikenhet är inte bra för dig *Strypa små nyfikna nissar*

Varför denna misslyckade addition i slutändan av bloggen? Är det för att markera att du verkligen hatar matte eller är allt så fel så att det blir rätt idag? ^_____^
Ciao

2008-03-17 • 19:34:51
Postat av: PONTUS THE MAN

lala eftersom hela högen leker smarta med sitt " 1 + 1 = 2 " ska jag vara ännu smartare och säga:

Det finns någonting vackert i livet som kallas "Potentiering". Det händer när 2 saker med samma effekt tillsammans skapar en helt ny tredje effekt. Därav
" 1 + 1 = 3 ".

2008-03-27 • 20:22:09

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild