Racksingens va' stressigt

2008-06-02

Usch nej, Idag vaknade jag klockan 08.30 och fick .. ja, senaste tidens råaste panikryck. 35 minuter till Spanskaprovet skulle börja inne i stan och jag var inte ens påklädd. Bussen går 08.34 och är inne en minut i nio vilket hade gett mig en minut att ta mig fem minuters väg. Mögligt. Jag skrek, svor och grät en skvätt samtidigt som jag utförde fantastisk multitasking. Klä på mig, packa väskan, sminka mig, leta efter busskort och ringa pappa. Far min var nere i Karlshamn (6 mil bort alltså för er som inte visste det) men han var så gudasnäll att han vände och körde... fort. Jag skojar inte, så fort går det bara inte att köra därifrån. Hem kom han och jag pussade på min yrvakne karl innan jag hoppade in i pappas bil. Till stan är det från vårt hus .. 1 mil och 50 meter och tja, det gick fort det med. Jag hann och kunde pusta ut, tills jag insåg att jag glömt böjningarna på provet xP Nåväl, det gick ganska bra ändå. Efter den lektionen var det dags för bild och naturligtvis hade jag väl glömt mitt arbete hemma i sovrummet. Det sved litegrann när läraren brände hål i kroppen på mig med de ögon som inte är speciellt dolda under den egenklippta luggen som är ca 2,5 cm lång. Nåja, även det klarades av. Nästa anhalt Nationellt prov i matte. Jag skulle göra det på en annan tid än de andra eftersom att jag hade spanska när de hade matte. Provet skulle ta 120 minuter, men efter 70 välanvända minuter (10 innan jag fått saker och kommit igång..) fick jag väl kalla mig klar. Det var nog inte det bästa jag någonsin skrivit, men så är inte matte riktigt min grej heller. Solklart G+ iallafall. =) Sedan fick jag skynda mig på för att hinna med bussen och sen gott folk orkade jag inte stressa mer. Så här sitter jag med ett fat jordgubbar och en egentillverkad milkshake som faktiskt inte går av för hackor. Du skulle se mig ;) Tjiao



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild