Kiss & Stockholm.

2008-06-01

Låt mig börja från början. Början ägde rum i Hässlegården, Karlskrona klockan 04.00 då jag motvilligt steg upp för att klä på mig och packa färdigt inför påbörjandet av Stockholmsresan. Avfärd: 05.00 e.t.a 07.40 Arlanda. Ja, därifrån blev det det svindyra transportsättet Arlanda Express som tog 20 minuter. (Gaah, tv på tåget <3 Okej, det var bara reklam, men anyways. Pierre, skratta inte.) Ännu lite mera resande skulle det bli innan vi var färdiga. Vid det laget var bagaget oändligt mycket tyngre än det varit från början. Vi vandrade runt och väntade lite medan mamma köpte "busskort". Sedan var det for the first time ever (oskulden!!) dags att åka tunnelbana. Med Skanstull som hållplats skumpade vi runt lite tills målet var nått. Därifrån var det inte långt till Acapulco som det hette där vi bodde - tyvärr så visste vi inte det. Vi hade faktiskt ingen aning alls om vart vi skulle. Första intrycket fick man av en man som skrek sig själv sönder och samman över någon som tydligen hade saboterat hans cykel. Ahh, Stockholm. =P Vi vandrade runt lite innan vi fattade att vi gått förbi stället säkert tre gånger. Hej bakgatan. Vi fick lämna bagagetet och hämta en nyckel (klockan var nu 9.30) och sedan bege oss ut på gatorna igen.  Det blev återigen tunnelbanan men denna gång mot T-centralen. Därifrån hade jag ingen aning om vart jag tog vägen ^^ . Många timmars vandring senare fick jag en chailatte av pappa och ett sms av Simon där det stod att jag skulle leta efter en viss bok i en viss bokhandel på Artillerigatan. (Tydligen den längsta gatan av alla eller något sånt - fick jag lära mig.. the hard way) Gick upp och ner för hela gatan, vilket innebär att vi kommit nästan hela vägen till Stadion. omg! Tunnelbanan från Östermalmstorg och äääntligen fick vi pusta ut en stund i en säng på hotellrummet. Som sagt var det bara en liten stund innan det var dags att bege sig av igen. Återigen mot stadion men denna gången med tbanan. Puh. Vi var halvtidiga så det blev bara ca 30-40 minuters köande innan insläpp till....




Japp, that's right people! Kiss konserten aaah!!!!
Okej, men jag vet att flera utropstecken är lite fjortis, men jag var tvungen. Vi fick stå rätt många timmar för att få stå där vi stod. Jag säger bara det: 20 meter från scenen är inte så illa huh? Två förband var det också. Crooked X (Tulsa, Oklahoma) och Happypill (japp, Tommy Körbergs son på trummor). Sistnämnda hade ett snyggt citat:
- If God gave rock n roll to you, the devil gave you the melodifestivalen. xD Hade ganska roligt åt det. Men Paul Stanleys "[Yagh jillah dinn rompah]" gick inte heller av för hackor. Nej, låt oss hålla det kort och s äga att det var fantatiskt, att jag har tröjan, att jag har konfetti kvar xD och att lilla Carl kan få klappa på tröjan om han ger mig MVG i Samhällskunskap.

Dag 2 inleddes med en snabb frukost och efter det sprang jag ut i mina monstruösa skor som Pierre valt ut över MSN för att möta honom utanför Acapulco. Där satt han uppflugen på en liten backe. En kram och lite hälsningar senare började vi gå. Mer tunnelbaneåkande och minsann  (!) det var han och inte jag som fastande. Låt mig tillägga att han gjorde det tre gånger (that's epic fail) medan jag bara gjorde det en gång (that's ordinary fail). Först på reselistan .. ja, det blev en båttur iallafall och det var väldigt trevligt. Nu när jag letade ordentigt i minnet kom jag ihåg att det var Djurgården [Juugåån]  (Karlskrontiska kommer härmed att följa alla namn m.m inom [ ]  tecken) och där satt vi i solskuggan och jag fotade fåglar och pensionärer och efter det lade jag strax märke till att karln brevid mig bar en Rolexklocka. Blev såklart imponerad av detta.

    

Ja, klockan ligger alltså i mitt knä. Så himla deformerade handleder har han inte. Lite brunare än han också ;) Efter denna trevliga paus promenerar vi vidare och jag inser att jag vill byta skor. Mot hotellet! Men först måste vi fundera på vart riktmärkena ligger och gnälla (endast jag though) över att läsk är dyrt xD 17:- rena rånet. Väl tillbaka på hotellet går jag in och säger i receptionen "Hej jag bor i nummer sex och vill ha en nyckel till". Jag får en nyckel!! Men det var inte samma receptionist så hon gav alltså bara nyckeln till mig för att jag sa så? Känns tryggt. Skobyte genomfört och Pepsin uppdrucken. Lite mer stadsvandring och mer tunnelbanefastnande. Ingen aning om vart vi var någonstans med det var trevligt iallafall. Kollade in underliga affärer och CUM lade jag minsann på minnet x) Vackert namn med vackra skor. Ni kanske vill se en bild på dom också? De var något för höga för min smak, men ändå ganska... fräcka. xD



Pierre fick ta detta vackra kort innan den tjuriga expediten sa att man inte fick lov att fota där inne. Vi fick så vackert lyda och då blev det tråkigt så vi gick därifrån. Lite godis och hallonsoda senare befann vi oss på Kyrkogården [Tjöökågåån] mitt uppe i en frågelek som var väldigt rolig och informativ xD Min favoritdel var helt klart när bänken tog slut och Pierre drog i backen. Resultat : blommor i håret. =) Mycket vackert. Jag drog till med ett "Du är gräslig" och skrattade sedan gott åt mig själv. Ja, min fina överhoppning här : slott och marathonlöpare dränkta i svett hade vi redan passerat. Vi gick  och vi gick . Satan vad vi gick... vid halv sju var det dags för mig att äta så han följde med mig "hem" och så fick han också äta =) Makaroner hehe. Festligt. Min mamma var otroligt skojjig och kallade det nobelmiddag... haha? naah inget haha. Ett par timmar passerade med Disney, mat, citat från Centralskolan (youtube) och sommerkrysset. Pierre tyckte vi skulle åka dit., det hade ju inte stängt än. Men eftersom att han bangade för att åka fritt fall med mig så fick det vara. Synd haha. Tiden går som vi alla vet fort när man har roligt - det hade jag =) - och snart var han tvungen att åka. Jag följde med honom till Skanstull och där satt vi på en bänk och "missade" några tåg eftersom att det var roligare att prata än att han skulle åka hem. Men sen var han tvungen att göra det. Vi avslutade på samma sätt som vi börjat med en kram och jag fick hitta tillbaka till hotellet själv.. läskiga turkar följde efter mig. Dagen tog som ni förstår slut alldeles för fort även om jag var trött i benen. Och inte badade vi heller. Sailet i Karlskrona nästa.

Sammanfattningsvis måste jag säga att det här verkligen är en av de bästa (yeah top 5) helgerna evvah =D

"Signalera mera xD Tjiao"



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild