Julafton 2008

2008-12-24
Det är julafton.
Efter att ha diamantförstärkt mina klena naglar gjorde jag mig i ordning och blev faktiskt ganska nöjd med min look. Inte lätt att behaga farföräldrarna i klädväg.. galet. Julmaten förtärdes efter allt kämpande med att tillaga den och under måltiden flödade alla samtalsämnen mellan valörer och jordskalv till gastroskopi(?) och whiskey. Någon högljudd timme senare och även den måltiden var över. Simon kom runt sextiden då det var dags för julklappsutdelning. Det skickades julklappar och lästes rim till höger och vänster och cirka 30-40 minuter från start var öppningen i full gång. (Det var trots allt väldigt många presenter under vår tjocka gran). "Festdeltagarna" räknas till en sisådär 15 personer.

Jag fick en hel hög med härliga paket att öppn vilket nog tydde på att jag trots allt varit ganska snäll i år. Vad dolde sig under pappret då?

  • En rosa iPod Nano 16 Gb <3 fick jag av Simon
  • En urtjusig vit klänning och en lika härlig brun väska från varma Thailand fick jag av Téresa m. familj ;)
  • Volumemaster från Björn Axén var mamma och pappa snälla nog att införskaffa till mig. So long platt hår!
  • Guitar Hero, Aerosmith till Wii tar nu upp lite plats på mitt rum. Vi har ett i tvrummet till PS2 också xD
  • En väckarklocka samt ett bedset med Hello Kitty - haha bedårande
  • Den köttätande växten som jag trånat efter sedan mitt första besök på Öspab som knatte.
  • Presentkort och otaliga biocheckar mottogs också med ett smajl
  • 1500 kronor i kontanter (det mesta i tjugolappar, inslagna i en burk xP)  vilket var välkommet inför den stundande Stockholmsresan den 27:e
  • Salt- och pepparkar från Zack vars design är helt stört cool.
En givande (och ursäkta ordvitsen.. tagande) julafton.
Från mig alla (mihihi... ) till er alla - en riktigt god fortsättning.

/Kitty

Postat av: jääääjd!

Vart kan man köpa en sån Volumemaster? : )

2008-12-25 • 00:12:24
URL: http://jejdiih.blogg.se/
Postat av: Fossing

Låter som en helt okejig Hjulafton faktiskt. Jag hade nog också varit snäll för berget av klappar var skrämmande stort...

2008-12-25 • 10:05:36
URL: http://fossing.wordpress.com

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild