Ungochdum?

2008-12-15
Idag var den första riktiga dagen av temaveckan och vi har minsann fått riktigt mycket gjort. Vi har gjort eld (utan eld) och skrivit ner några repliker och stuff för att kunna lära in dom nu på hemmaplan. Alltså har vi suttit flera timmar i mysrummet i bekväma stolar, målat lite och skrattat väldigt mycket. Sedan ätit lunch, och gjort det en gång till. Inget fel på det.

Efter att två av fyra medlemmar i gruppen gått på eftermiddagen (med giltig anledning såklart haha) satt jag och Kenny kvar och gick igenom ungefär halva min blogg och nästan hela min bilddagbok. Hm.. man blir nästan nostalgisk när man ser vissa bilder och blir påmind om speciella ögonblick och de känslor man kände just då. Man blir förvånad över hur vissa problem, som idag inte betyder någonting, var så otroligt stora och verkligen kunde "ödelägga ens liv" som man så vackert uttryckte det då.

Från var jag står idag var jag då ung och dum. Men kom ihåg att för de som redan varit där du är alltid kommer att tycka att du är både yngre och dummare ;)

Postat av: Simon

Jag får nog faktiskt sätta mig lite mot det där. Jag är inte ung och dum, inte om man jämför i alla fall. Folk verkar se på mig som... ung och konstig. Kanske ung och dumstridig eller ung och nördig. En del säger till och med ung och smart. Det där sista förstår jag mig inte på, men visst självklart har alla haft sina "infantila bagateller, då så pretentiöst namngivna ödeläggare". Där kände jag mig varken ung eller dum, snarare gammal och tråkig.

2008-12-17 • 17:12:06

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild