Temastart idag

2008-12-12
Idag ägde invigningen av nästa veckas tema rum. Diskriminering blir det som vi kommer att jobba med. Vi började det hela med att lottas in i grupper där både SP1A och SP2A blandades. Jag hamnade i den sista gruppen (11) med Maja Ö, Kenny och Rebecka och jag tror nog att det kan bli riktigt roligt -  om man inte tror att tema diskriminering kan bli så himla underhållande, då har man fel. Efter att ha kämpat lite för att övertala Maja är vårt projekt igång och minsann, jag tror det blir bra bra bra.

Hur som helst, efter att vi lottats in i grupper fick hälften av alla trevliga och mindre trevliga människor gå med Fredrik och den andra hälften fick stanna med Carl. Vi skulle leka en lek. Alla fick vars en liten lapp med en kort beskrivning av en person. Vi skulle tänka oss in i den personens situation och sedan ställde vi oss nedanför första trappan, alla mot väggen på en rad. Vi fick höra en rad med påståenden och fick sedan ta ett steg uppåt om vår "karaktär" höll med om påståendet eller stå kvar om så inte var fallet. Jag var en blond, attraktiv kvinna i chefsposition haha. Jag kom rätt högt kan man säga. Längst ner, fortfarande mot väggen stod Karl vars lapp läste 20-årig drogberoende prostituerad. Vi hade även en bankdirektör och en 60-årig man som just hämtat sin nya fru från Thailand.

Luciatåg på Varvsterassen idag! Såg stjärnor som Anton Tofft och Tony :) Naajs.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild