Rädsla

2008-12-28
En panisk rädsla.
Jag har kommit på att jag inte kan dricka vatten direkt från kranen inne på en toalett (läs toalett som i omklädningsrum, hotell, restaurang, biograf, utländsk kiosk i backen eller annat offentligt ställe). Jag får upp bilder framför ögonen som jag egentligen inte kan se men som går ut på att det helt enkelt är aaaningen för ofräscht för mitt tycke. Om jag inte har något annat val än att faktiskt dricka ändå så låter jag alltid vattnet spola ett par sekunder på full kraft - tvångstanke.

En annan rädsla.
När någon du aldrig sett förut går emot dig på stan en kväll med händerna djupt instoppade i fickorna och antingen tittar långt ner i marken eller stirrar stint in i dina ögon - får inte du också känslan av att du har två val: 1. Spring och bli med största sannolikhet nerskjuten och rånad eller 2, Gör inget motstånd, bli bara rånad. ? Ett tredje val som jag inte nämnt är ju såklart att man själv kan stoppa ner händerna i fickorna, gå grungeigt och utbrista "freeze mathafacka!" .. dock är resultatet inte bevisat effektivt.

En svensk rädsla.
Jag har inget emot att sitta brevid någon jag inte känner på bussen, tåget, tunnelbanan eller varför inte på en parkbänk på en kyrkogård för att diskutera sexställningar - alltså kan min svenskhetsfaktor diskuteras(?). Men att sitta inklämd mellan främlingar i en biosalong är något helt annat. (Ja, såvida personen på bussen inte är fruktansvärt läskig, dreglar, blinkar jäätteofta och säger "på min tid var sexställningar inte så innovativa som idag, bäst du lär mig, Här.") På bio tittar man på film, lever sig in i en annan värld och delar den stunden - lalalaa, dreamer - med någon man är iallafall en aning närmare än en total främling som skrattar på fel ställen (jag är en sån!) och äter extra prassliga karameller inköpta just för prasslandets skull (sån är jag iaf inte!). Det är säkert prasselmajan bredvid mig på bion vars pojkvän kommer att utsätta mig för rädsla #2 även om han bara går förbi mig - vilket de hittills bara har gjort.

En stressande rädsla á la nu-brinner-huset-ner.
Glömde jag kaffebryggaren på?! ... eller, vänta nu; jag dricker ju inte ens kaffe O.o


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild