Disktorkarvalsen

2008-12-30
När jag står här och torkar disk lyssnar på lite halvromantisk och mysig musik som jag satte på för att inte dö av dånande tystnad. (Nu är det förresten ändå allt annat än tyst..) Hur som helst så stod jag där och undrade, lite likt Martina Haag varför det inte var så att någon helt plötsligt kom fram, svepte handduken ur handen på mig med en sån där fruktansvärt elegant rörelse och bjöd upp till en fantastisk dans i vårt lilla kök där man nästan måste gå på sidan när man möter någon för att inte gå in i varandra. Varför fick inte jag dansa en konstig kombination av wienervals, foxtrot och allmän "tryckare" där? Det gör man ju på film så fort musik hörs i bakgrunden.

Men å andra sidan, sjunger folk vackra ballader om apelsiner på ICA också. Och visst fan får de tjejen för det! Lättfotade typer!...


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild