Får får får? Får får lamm.

2008-08-28
Vetenskap är inget annat än raffinerat vardagstänk.

Ja, så sa alltså Einstein när han levde någon gång mellan Jesus och Carl Forsberg, som enligt honom själv tydligen också ska vara en känd person - det är alltså min lärare i Samhällskunskap. Jesus var ganska självutnämnd han också för den delen, men ändå. "Jag är Guds son! Gör som jag och kom till himmelen!" Det säger folk fortfarande, men det är ingen som tror dem längre. Tydligen har vi blivit för smarta.. eller för cyniska, pessimistiska och negativa för att gå på att den där Skäggfarbrorn har fler barn. Själv vet jag inte vad jag tror längre. Antagligen har min åsiktsmätare fastnat vid att folk är som får. De följer lydigt efter den som vågar ta kommandot över fårhunden och ställer sällan några frågor bara de får lite mat och ullen är någorlunda intakt. Det gör förresten inget om någon rakar av den, bara de lovar att den kommer tillbaka vitare, finare och starkare än någonsin innan. Gärna med extra krull. Det faktum att fårull är gulaktig och luktar pekka bekommer inte någon i flocken då de bara ser att deras egen päls är "vit". Bää.

Imorgon flyttar Simon och jag behöver en kram.


Postat av: E

Kram;-)

2008-08-28 • 21:39:32
Postat av: Isa

Flyttar han redan imorgon? Hur är det med dig :(

2008-08-29 • 15:13:16
URL: http://lillaisas.blogg.se/
Postat av: Joakim von Stockenström

Hej



Mitt namn är Joakim von Stockenström och har en förfrågan gällande det får som du har på din blogg:



http://thekittykatt.blogg.se/2008/august/utkast-vetenskap-ar.html



Jag håller på med ett projekt (en bok) och på jakt efter en frontbild på ett animerat får och hittade då din bild. Finns det möjlighet att köpa bildrättigheterna till denna bild då den passar in på hur jag tänkt mig att "fåret" skall se ut.



Är tacksam för ett svar.



mvh



Joakim von Stockenström

2012-04-05 • 14:27:51

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild