Allmänna funderingar runt 12

2008-08-26
Det fanns oturligt nog inga geléhallon att äta under min första riktiga Samhäll B lektion som ägde rum alldeles nyss. Den var alldeles jättetråkig och vi pratade om något så udda som Forskningsprocesser och kvantitiva undersökningsmetoder vs. kvalitativa metoder. Faktiskt så är det inte en mening jag har på copy paste för att känna mig viktig även om det får mig att verka vara det. Inte helt fel när jag tänker efter. Kanske borde man skriva ner någon sån där riktigt härlig mening som ingen egentligen förstår fast inte klarar av att läsa. Eller så klarar alla av att läsa den utan att förstå ett skvatt. Jag vet inte vilket jag skulle ha mest roligt åt.

Men oh oh! Vet ni vad? Efter en veckas oavbrutet letande på internet (allt från thepiratebay.org till cdon.com) efter den däringa filmen Mrs Winterbourne så gick den på Tv1000 igår. Den stora frågan är då: Var fan var jag? - Inte "Var fan var du?" som titeln på den underbara filmen mina estetare till vänner spelat in. Rekommenderas förresten. - Jo, jag var alltså i Jämjö. Och såklart har ju inte älsklingens hushåll Tv1000. Så gott som alla andra kanaler finns dock tillgängliga. Så jag var liten, sur och upptagen med att läsa första psykologiläxan, innan jag slutligen somnade. Vaknade ganska snart igen och insåg att jag med o-flit dissat min älskling som sött nog hade lagt sig och kramat om mig ändå. Hur som helst, filmen spelades in av min kära mor som tröst för att dagen inte varit så bra och nu väntar den på mig hemma. Tyvärr för min del så är det så illa (inte illa alls faktiskt) att jag inte ska hem efter skolan idag. Eller jo, hem ^^ men till Jämjö. Det är ju typ som hemma eftersom att jag spenderar så mycket tid där... men trots det hittar jag fortfarande inget mer än glas och smörknivar i köket. Lite fail.

Just nu sitter jag i en av de fyra sofforna i det ena "uppehållsrummet" på skolan och i de andra tre sofforna och på två bord trängs alla Ättor. De vågar inte sitta vid mig. Det kan bero på flera saker. Inte för att jag är ful och läskig för det vet jag att jag inte är idag. Jag är inte ens tjock. Bra dag. Jag kanske bara skrämmer dom genom att ha en snyggare dator? Eller kanske bara allmänt för att de inte vet vart de ska ta vägen. Skrämmande allting. De är lite blyga de däringa småtrollen. Men visst, det kan bli folk av dom också. Nu ska jag utnyttja lunchrasten till fullo i sann skolanda och spela lite på min lilla dator (förra årets modell men snygg snygg!)

Jag kan vara lite kewl och lägga in en bild på den. Men ni får föreställa er den lilla svarta playboykaninen som sitter uppe i ena hörnet på min, för någon sån bild fanns inte xP



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild