Puzzle Deluxe?

2008-08-27
Idag har varit en svår dag för lilla Kittys del. Mycket att inse och tampas med för att man sedan ska kunna sträcka på sig och inse att man nog visst klarar av att vara stor, bara man börjar med att vara liten. Allting börjar någonstans, men bara för att min föreställt sig hur det ska sluta så betyder det inte att man ens kommer i närheten av just det där. Försök inte regissera ditt liv till perfektion. Improvisera och ha roligt åt sånt som kan gå fel ibland. Inte ens Lasse Hallström (läs Sveriges gåva till Amerikansk film!) kan skapa ett perfekt liv, så hur ska du kunna göra det? Jag känner allt för många som i sin jakt på total perfektion tappar sig själva på vägen. De "missar" som dig till den du är kan du inte försöka sudda ut för att de inte faller dig i smaken. De är precis vad som behövs för att du ska passa in i världens pussel på 6.7 miljarder bitar. Du kan forma din knasiga lilla pusselbit, men försöker du slipa den rund så kan den inte fästas till de andra. Fundera på det.


Postat av: Fredrik

Åååh, ibland är du så klok! Pusselbiten är så sant :)

2008-08-27 • 21:19:44
URL: http://drfreud.bilddagboken.se
Postat av: E

Härligt att läsa det du skriver. Kram på dig tjejen.

2008-08-28 • 13:21:20
Postat av: Simon

Jag tycker inte om pussel. Kan vi inte göra så att vi vet var det började, sen skiter vi i var det slutar och försöker ha det så bra som möjligt mellan de två?

2008-08-28 • 19:50:37
URL: http://moonyeol.blogg.se/

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild