Get up, get out, get over it =)

2008-08-23
Jag har kommit över mitt lilla ryck som jag visst hade innan genom att lyssna på hippiemusik och äta geléhallon. Rummet har blivit mörkt och jag kan inte se någonting alls när jag kollar bort från skärmen som lyser mig rakt i ögonen och gör mig lika klarsynt som en fladdermus. Fortfarande glad, men hippiemusiken (som du själv kan fundera på vad det kan vara) är nu utbytt mot Djävul och jag hoppar.. /alt. guppar lite/.. upp och ner i sängen och sjunger med i texterna. Någonstans i bakgrunden kan jag faktiskt höra mina kära mor ropa till sin fladdermusdotter och be henne sänka. När jag säger att jag istället kan sjunga med hörlurar på mig om hon föredrar det (mohaha, fail va illa) så suckar hon lite sådär som bara mammor kan och återgår till att göra vad hon nu gjorde innan avbrottet kom. Tydligen var det att titta på Mumien. Ettan, eftersom att tvåan har jag snott med mig ut till Jämjö och bekvämt nog lämnat där. Dumt. Kände nämligen ett riktigt sug efter att se den innan. Det var antagligen bara för att mor min pratade om den. Har egentligen en helt galet lång filmer-jag-måste-se-lista. Japp, fler listor<3  I ett dokument hittade jag en nersparad lista som var väldigt spännande. Imdb's top 100- bottomlist. Alltså, de 100 sämsta filmerna som den databasen har registrerade. Som vi vet så finns ju nästan alla filmer med där så tja.. de måste vara rätt kassa. Jag upptäckte att jag sett runt en sisådär 10-11 av de filmerna och högt och tydligt förklarat hur himla bra jag tyckte att iallafall 8 av dom var. Säger det något om min smak eller? Jag är en sån människa som gärna läser kritikernas bottenskrap i BLT och sen bunkrar upp framför tvn för att se just dom filmerna. Oftast gillar jag dom faktiskt, men ibland måste jag ge kritikerna rätt. Någon gång har det varit så illa att jag stängt av tvn och satt mig för att lägga harpan på datorn resten av tiden innan nästa film började. Hur som helst så har jag svurit på att se på allting  som den bottenlistan har att erbjuda. Nedladdningen är på G av nästa film på listan, men samtidigt sneglar jag lite på listan som radar upp riktigt bra filmer som jag faktiskt vill se. Är det någon som har filmen Mrs Winterbourne med Ricky Lake och Brendon Fraser??? Jag ääälskar den filmen men den finns inte att ladda ner gratis. Så snälla, vem som än läser, jag ber dig - har du den? Säg till mig.



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild