Doctor Who who?

2008-08-31
I Malmö är allting större än lilla fjuttkarlskrona och det finns många fler av en sak. Speciellt Espresso House, de finns i massor. Helst mittemot varandra tvärs över gatan. Mycket genomtänkt placering - ja eller nej? Ett litet stopp vid ett av dessa caféer var då ganska självklart. De var överallt. *creepz* Känslan av förföljelse smyger sakta ikapp en runt gathörnet när man rundar det och ser ännu en skylt med en inringad kaffekopp på. Nåväl, innan den känslan kastade sig över mig som en plötsligt utslängd filt (vart nu den kom ifrån..?) så hann vi med att köpa marimekko-block och pärm till lilla skolan och efter det blev det lite småsaker i andra butiker som tillexempel Kicks. Det var en bra dag alltså, även om den hemska tanken på att jag imorgon ska åka hem och inte ha honom med mig slog mig flera gånger och tonade ner leendet litegrann.

Därför, just därför borde livet vara mer som i tvserier, men bara de som går bra till förstås. Inte typ Dexter för det vore ju beklagligt. Men kanske.. Doctor Who? Det är helt klart min absoluta favoritserie och för er som inte har minsta koll på vad det är och vem han är så är wikipedia en väldigt bra friend of yours. Eller bara google. Google is your friend too.  <3 Tillbaka till Doktorn. Jag skulle själv vilja ha en TARDIS (Time And Relative Dimension-s In Space) - en maskin som kan ta dig vartsomhelst, i vilken tid som helst. Själv skulle jag just nu vilja ta mig två år framåt i tiden bara för att kika lite snabbt på hur det faktiskt fungerar att ha en läkarstudent till fästman på distans. Come on, det är inte som om jag inte vet att det kommer gå bra - bara det att det är lite motigt. Som om jag inte använt slutet på den meningen one time too much? Doctor doctor, gimme the news. I've got a bad case of lovin' you. Bra låt.

Återigen tillbaka till serierna. Livet vore bra mycket enklare med en allfixande Doktor vid sin sida. Speciellt med den där mysiga magiska skruvmejseln. Visserligen skulle det livet innehålla saker som att slåss mot Daleks (lagom speciella plåtmanicker innehållandes en liten slemmig varelse med intentioner att ta över världen! Replik : Exterminate!!)  och andra underliga saker som hela tiden tycks följa efter en genom tid och rum. Men kanske hade det varit värt det ändå? Eller så nöjer jag mig helt enkelt med en "vanlig" doktor. Kanske den som ligger här intill mig och halvsover just nu? Han är ju utan tvekan sötare än han på tv... <3 Nu får ni fundera över livet själva istället. MSN har satt klorna i mig så där ska jag slösa bort ytterligare en halvtimme av mitt liv innan jag faktiskt fortsätter att jobba på att sova bort en tredjedel av det.



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild