080931

2008-08-31
Varför anser folk att det är så viktigt vad alla andra tycker om det man har på sig? Speciellt småsaker som om det skulle vara en liten fläck på jeansen. Hur många lägger märke till det på en dag? Låt oss säga att hela 10 personer ser det... I Karlskrona finns det ca 60.000 människor. Rent procentuellt, inser du hur lite 10 är? Kanske bor du i Stockholm, kanske 20 personer ser det, men där är ju siffran ännu lägre. Idag vandrade jag genom Malmö med en lagom stor och fin kaffefläck på knäet (av  alla ställen) men inte ens min egen fästman lade någon speciellt energi på att kommentera det. Tror inte ens att han lade märke till det. Jag vet vad jag tänker om andra människor på stan när jag ser något som är udda, fult eller allmänt inte passar in i min mall av världen, men jag vet också att jag inte kommer ihåg den tanken i mer än någon minut - om ens det. So much för att alla skulle bry sig. Tror ni mig inte? Av med sminket, på med mysbyxorna och ta en runda med bussen. Ring mig om någon seriöst bryr sig. Tack och hej.

Postat av: cykelmannen från skåne

detta inlägget var duktigt!

2008-09-01 • 08:45:54

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild