Tick tack

2008-04-17

Klockan tickar iväg och oavsett vad min felinställda datorklocka säger så är klockan 23.40 right now och jag börjar bli trött som en sill. Hur trötta de nu är återstår för amerikansk forskning att fastställa. Just sådan däringa underlig forskning har jag och pappa funderat lite över. De där konstiga sakerna de går ut och säger i radio och tv.. Låt oss säga att de har framför sig 1200 cancerpatienter. De frågar alla och envar av patienterna "Har du någon gång i ditt liv ätit potatis?". Svaret blir väl såklart ja? Där satt den! Du får cancer av potatis! Kommer ni inte ihåg att de sa det för flera år sedan? Att just potatis av alla rotfrukter var starkt cancerframkallande i för höga doser. Jaha, ja det var väl trevligt att veta, antar jag. Men som sagt, sådan forskning - vad är den bra för? Man får cancer av allting om man äter eller dricker för mycket av det. Så långt är vi med.

Något annat man inte heller vill ha för mycket av - ja, det är ju nationell prov. Idag var det skriftliga delen i engelska som stod på schemat. Vi förlorade vår högt älskade sovmorgon och fick istället börja 8.20 (vi började egentligen 10.05 så det sved lite). Men det som vad det uddaste (!) idag var helt klart att alla andra skolor fick vara lediga efter att de skrivit provet. Alla andra.. men vi fick ha både historia och datorkunskap. Rättvist? Naah, det tycker inte vi iallafall. Så vi snodde lite lärar-kaffe och njöt av att se lilla Björn leta efter sin kopp med panikglimten i ögat. Så kan det gå (A).

Imorgon ska jag förresten få träffa min älskling för första gången sedan i måndags. Jaha, tänker du. Det är ju faktistk bara torsdag så det är väl inte så farligt? (Fredag kanske det är när du läser, vad vet jag?) Men för mig är det dödligt farligt. Känns inte alls som tre/fyra dagar. Snarare som en tre/fyra veckor. Usch. Det värsta är att jag inte överdriver alls när jag säger hur det känns O.o.  Något gladare att berätta? Jo, det har jag. Träffade Linus idag och var med honom en stund. Det var himlans roligt, som vanligt. Bara för att vi är udda? Teaterapa som teaterapa, liksom. ^^ Måste göra lite reklam för The Wiz.. det finns några biljetter kvar till Konserthuset i Karlskrona. Det är sevärt, jag lovar. =) Nog om reklamande och tickande, nu är det dags att sussa.

Miao and Ciao / Kitty



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild