Nummerplåtsdilemma..

2008-04-22

Idag såg jag en man på cykelbanan. En ganska vanlig iakttagelse om det inte varit för att han satt i en Ford Focus. Både föraren och nummerplåten bara skrek turist! Eller, nja.. föraren var rätt tyst. Nummerplåten också när jag tänker efter. Tänk om allas nummerplåtar skulle sitta där på bilen och skrika ut vem man var? Jag vill nog inte veta vad min skulle sagt då.
- "Morgontrött uppmärksamhetskåt primadonna som mer än en gång om dagen anser sig bättre än andra, ibland främmande, människor pga av ytterst fåniga och obetydliga saker!" Tja, jag tror att den hade fått skrika en egenskriven förkortning i såfall. Ger förresten ett lagom bra första intryck. Ska man träffa någon ny så måste man nästan ta bussen om man inte råkar ha en snäll skylt som bara skriker bra saker.. det skulle ju förresten providea ett litet lyft för Blekingetrafiken. Eller, hm.. det kanske är bättre om skyltarna bara är snälla, tysta och istället bara skriker visuellt att man är turist, eller vad man nu är.

På tal om ingenting alls så .. I Amerika (var annars?) diskuteras det nu huruvida dömda sexualbrottslingar måste ha en dekal på sin bil som berättar om just det. Men nää, säger Folkets (smått-retarded?) Vänner och hävdar att detta skulle vara kränkande. Jamenvafan, säger jag då. Det är väl mer kränkande att bli utsatt för den där typen? Det är väl inte mer än rätt egentligen? Varför har han rätt.. (eller hon för den delen) till ett vanligt liv om man nu mentalt dödat någon. Tänk på den där tjejen/kvinnan/barnet? En dekal är det som borde gälla! Varför inte införa det i Sverige? Ja, det var väl en dum fråga.. För i Sverige måste vi vara snälla mot alla små brottslingar av alla grader. Gulligulligull på dem. Blä. Nej, nu blir jag arg.

Istället kan jag då berätta att vi Svenskan i skolan har vi fått i uppgift att fram till terminens slut skriva blogg. Jag hade ju redan en, men jag vet inte om det var så himla många andra i klassen som hade det? Nu måste vi skriva minst två inlägg i veckan, vilket betyder att jag får slarva betydligt mindre med att logga in här haha. Tydligen så ska vi också skriva om .. ja, något med åsikter, jag vet inte riktigt. Fult att jag inte har fler åsikter än de jag precis uttryckt. Annars skriver jag ju mest om betydelselösa (för andra, absolut inte för mig!!) saker som händer i mitt liv. Men visst, vill fröken Emma läsa om det så får hon väl göra det. Känner inte riktigt för att rikta in min blogg på något otroligt seriöst då den är till för mig och ingen annan. Nog om det.

Nu blir det glass om ni ursäktar mig.
Miao och Ciao.

image15


Postat av: Frida

MUMS! (glassen)

2008-04-24 • 12:26:43
URL: http://fraiijda.blogg.se

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild