Idag idag

2008-04-18
... är en rätt bra dag måste jag säga.
Idag på morgonen skulle jag redovisa ett tal på svenskan som jag inte skrivit klart förrän igårkväll. Talet skulle vara 5 minuter men mitt var 3.25 när jag övade - och då talade jag extra långsamt. Suck. Hur skulle det gå? Var nervös som en speedad katt när jag gick fram mot tavlan. Drog en härlig inledning som jag är rätt nöjd med, folk såg inte uttråkade ut. Efter någon minut gick Henrik in i klassrummet från dörren bakom mig. Med två hörlurar som vrålade hög musik i hans öron. Jag såg det och avbröt mig för att säga att "Det är lättare att höra vad jag säger om man tar ut hörlurarna". Det var rätt roligt att han inte hörde det utan fortsatte gå. Folk skrattade =) Felt good, yeah. När jag väl fortsatte igen verkade folk ännu mer roade. Jag pratade på (läste lite väl mycket innantill, men visst hade ju skrivit det för bara några timmar sedan) och använda inga bilder som de andra. Istället viftade jag lite med en röd penna för att illustrera en Phoneautograph som var en pennliknande maskin uppfunnen av Alexander Graham Bell. Början på uppfinnandet av telefonen. Fick mycket bra kritik av klasskamraterna. Naajs. Förutom en sak. Vi skriver speciella papper med tre bra saker och en dålig för varje muntligt framförande på svenskan som vi sedan skriver under. Och på listan över bra saker jag fick från en person stod det "troskanten syns mhmm".  Normalt.

Jag och Jasmine gick till matsalen och satt bland underliga skrattande blåklädda män. Jahaja, normalt det med. När vi sedan gick tillbaka hade vi folk precis bakom oss. Typ Anders och Micke mfl. De skrattar en hel del och efter att Jasmine nästan knockat sig själv i en byggnadsmaskin så hör man dem säga "Aa, men 30 spänn då!" "Från er var" "Neej, kom igen nu. 30 spänn". Jaha, vaddå? Micke skrattar lite och säger sen :
-"Kitty, du får tio spänn om jag får klämma dig på röven"      x"D hahaha. Frågade Anders sen om vad det var för knäppisvad de hade? Jo, först hade det varit meningen att han skulle göra det men han var rädd att jag skulle ge honom "en smäll på käften" då ^^ tss.

Dagen är inte slut än och fler underliga saker kan säkert hända. Speciellt roligt är två av de här sakerna med tanke på vad jag sa till Jasmine innan om att jag kände mig som en viss person idag x)

MIN RÖDA PENNA.
image13

Postat av: Emma

Kitty!



Sådana kommentarer är aldrig ok. Du ska inte behöva ta sådan skit!



/E

2008-05-07 • 08:19:06
Postat av: Anonym

Kitty!



Sådana kommentarer är aldrig ok. Du ska inte behöva ta sådan skit!



/E

2008-05-07 • 08:19:34

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild