April fortsätter..

2008-04-02

Det är den andra april och jag är sjuk. Det är faktiskt inte så hemskt. Det ger mig mycket tid att bara slappna av, ta det lugnt, (dricka mjölk genom jordgubbssmakande sugrör), lyssna på musik, få läxor gjorda och bara ... bara vara helt enkelt. Just nu är jag nog den människan som ger det bästa ansiktet åt "corny" och bara allmänt "kärlekssjuk". Men så blir det om man sitter och lyssnar på mysmusik och betraktar fotot på sängbordet samtidigt som man ler fånigt när man slänger ett öga på ringen som så strålande pryder mitt vänstra ringfinger. Det är vi sådana tillfällen man bara vill skriva en hel A4 sida med småfåniga tankar som får andra att fnittra lite och tycka att man är sådär fjollilgt överlycklig, men kanske ändå borde skriva om något som intresserar andra? Jag har ännu inte bestämt mig för hur jag ska göra, men jag kan ju utan tvivel säga att det var för att jag ville göra så som jag öppnade upp min blogg idag och bestämde mig för att skriva. Ja, jag tänker alltså ut orden allteftersom att jag skriver dem - så om det blir lite fel så kan det mycket väl vara därför och inte för att jag är otroligt grammatiskt inkorrekt och tycker om att störa perfektionister med naglar i ögonen... med flit.

Idag har jag fått blommor. Nej, vänta. Vi har fått blommor idag. Jag och Simon :) Min farmor kom förbi med ett stor, fin bukett för någon timme sedan och på kortet stod det att de var från fler än dem. Faster, farbror, kusiner och gamlamormor var också med. Så vår-härliga är de - blommorna. Just nu står det på mitt lilla provisoriska bord inne på mitt rum, väl skyddade från två blomsterätande tigrar (kissekatterna är nog på nedervåningen). Vet fortfarande inte var vi (<-- jaa, det är trevligt att vara sig själv i plural, men det är inte så jag menar) önskar oss i present av mor och far min. Det är kanske så att vi helt plötsligt kommer på något som är helt strålande att önska sig. Nåväl, nu är det raka vägen i säng för min del. Vila bort alla stygga förkylningstomtar :)

Puss & Kram

image7



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild