Älska MER mer

2008-04-29

Mina deprimerade perioder brukar vara ett par veckor, men av någon anledning så har jag lyckats tvinga mig ur denna efter bara några dagar. Känns ganska bra faktiskt och jag kan då istället ta och berätta om något lite trevligare. Idag är sista dagen i skolan inför en fem dagar lång ledighet och det sitter ju väldigt fint, måste jag säga. Men ändå började inte dagen så bra. Jag försov ju mig helt totalt och ena delen av dagens Engelska Nationella missade ju jag då. Nåväl, det tyckte engelska läraren inte var någon direkt kris och sa bara att det var okej och att jag kunde vara med på andra delen. Kändes ju iallafall lite bättre då. När alla frågorna var besvarade och klara var det dags för lunch och jag och Jasmine satt och diskuterade nysningar under sagostunder. Ganska intressant och fängslande ämne om du frågar mig x) Hursomhelst, när vi ätit gick vi en liten tur på stan för att jag panikar lite över för lite finkläder i garderoben nu i sommartiden när älsklingen tar studenten och allt. Har inget att ha på mig. Jobbigt. Men det är inte det jag skulle komma till. När jag och Jasmine kommer till skolan står byggnaden i lågor! Eller okej, det gjorde det inte. Men den kunde ha gjort det ^ ^ . Branlarmet tjöt och brandkåren svischade förbi i sin röda fina smörlåda för att kasta sig in igenom de röda portarna (kasta sig i ungefär tre kilometer/timmen...).Jag tror att de hade kafferast. Efter ungefär en kvarts väntande fick vi gå in igen och smörlådan drog iväg, lite som Team Rocket efter ännu ett misslyckande. Det visade sig faktiskt att det inte ens var någon på vår våning som hade dragit igång larmet och vi blev rätt förvånade faktiskt.

Men nu sitter jag här efter en stunds planlöst promenixande i skogen utanför huset med kameran i högsta hugg. Tänkte att jag kunde lägga in lite fina bilder på bilddagboken, men nix pix - så snäll är inte bilddagboken alls idag. Så jag vet inte om det blir något av det. Men det gör inget. Kan sitta här i min säng och mysa lite allmänt i Simons tjocka tröja x) Den doftar helt najs och grejer. <3 Listan över saker att fota till mitt lilla projekt i estetisk verksamhet är lika lång som när jag började, men det gör ingenting det heller faktiskt =) Jag är ju ledig imon på dagen så jag kanske kan kidnappa älsk litegrann för en fotosession?

Men nu ska här lyssnas på musik! Träffade en kille på Porslinan igår. Han hette Anton och sjöng fantastiskt bra. Presenterade mig lika udda som jag brukar och bad helt rakt upp och ner om låten han spelade efter att han sagt att det var hans egen. Jag fick den såklart. Angel of Love. Den är så himla fin, till hans flickvän - som helt klart måste vara ofantligt sjuuukigt underbar om man skriver en så bra låt bara genom att se henne i ögonen. Som du sa, så hoppas jag att vi ses nån mer gång =)

Jag anser att jag har bra humor.

Någonstans i skåne:
-"Mamma, hur stavas [haay]?"
-"H - A - J"
Pojken kommer in i köket med sin fina bild.
Texten lyder: HAJ MAMMA! =D

image16
Bild från min lilla promenad i skogen :)



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild