TV-licens

2010-09-30
Tv-licens... det kom jag på igårkväll att jag måste ha. Fick nämligen brev från Com Hem igår som bekräftade (och fakturerade såklart...) att jag har gällande bredband och tv från och med imorgon. Så jag fick ringa till Kiruna en liten stund för att fixa detta men... ÅT HELVETE VA DYRT DET ÄR!

Känns också lagom tryggt när man bara ska använda knappsatsen till att trycka in personnummer och "avsluta med fyrkant". Det styrs alltså av en telefonsvarare. Bra.

Jag fick sammanlagt fyra brev från Com Hem - man kan ju inte lägga sakerna i samma kuvert, det vore ju enkelt. I ett av dom fick jag en avi som sa att rautern (stava?) hade kommit och att jag skulle hämta den på Pressbyrån i stan. Övertalade pappa att köra in mig. Väl inne på Pressbyrån säger han i kassan att butiken ska läggas ner, så de har flyttat mitt paket till Time istället. Vafan? Jaja, så jag går tillbaka, sätter mig i bilen och vi kör till Time istället. Väl framme säger de där att eftersom att det är ett nytt system nu så kan de inte hjälpa mig förrän tidigast ett dygn senare än utsatt tid. Visst, ett i-landsproblem, men man blir ganska trött. Jag har kanske bättre saker för mig än att köra fram och tillbaka till stan om kvällarna.

Jag tänker vänta tills imorgon med att åka in till stan och hämta det då. Då kan det ju ändå inte komma fler underliga negativa besked iallafall. Dessutom ska jag in till stan iallafall och träffa Angelica ♥ då.

Tillbaka till kontorskaoset!

Postat av: Louise

Ja visst fan är det dyrt med skiten!? :O A och jag håller på att fixa allt det med nu, flyttar in på söndag. Sen får man typ vänta i femton dagar innan skiten aktiveras! :O Irriterande!

2010-09-30 • 15:29:23
Postat av: Kitty

Man får kolla på tv i hemlighet tills dess (A)

2010-10-01 • 07:12:04
URL: http://thekittykatt.blogg.se/
Postat av: Louise

haha, amen typ! :)

När flyttar ni in? Idag eller? :)

2010-10-01 • 11:06:47
Postat av: Kitty

Jag ska flytta alla sakerna imorgon. Han är i Turkiet, av alla ställen och kommer in hem förrän på söndag kväll. Men jag plockar inte upp allting utan väntar och låter honom vara med också ^^ Lite måste han ju få bestämma.

2010-10-01 • 11:21:18
URL: http://thekittykatt.blogg.se/

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild