Intermezzo

2010-09-30
På tal om glas... ända sen jag var kanske 14 år, så har jag fått glas av släkt och familj. Detta gäller både födelsedagar, julafton, konfirmation och student. Hur kul är det att bara få glas när man fyller 14? 15? 16? 17? Det är inte så himla roligt faktiskt. När jag fyllde 18 så uppskattade jag det iallafall lite mer än de föregående födelsedagarna/högtiderna. Glasen jag ofrivilligt samlat på under dessa år är alltså från Orrefors och heter »Intermezzo«. Kollektionen är jättestor och det finns hur många glas som helst samt serveringsfat, karaffer och ljusstakar, men här är några exempel iallafall.



Mamma lät mig tro att jag fick välja glas själv, men det fick jag ju egentligen inte alls göra. Hon "lotsade" mig till rätt glas och så var det med den saken. Jag suckade hela tiden när vi var i butiken första gången, men hon sa till mig: En dag kommer du att tacka mig. Men så säger ju mammor om allt som är tråkigt. Men jag får väl erkänna...



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild