Book club

2010-06-18
En klar fördel med att sitta i reception är att man verkligen kan göra lite vad man vill så länge man inte går härifrån, within reason såklart. Jag kände för att göra något low profile och läsa lite - något jag vanligtvis bara gör stekandes i en solstol, men det får börjas tidigt i år.

Redan läst ut en bok den här veckan: Nattfåk av Johan Theorin. Riktigt skön samtidsdeckare som är en frisk blandning av kriminalroman och dramatisk spökhistoria på samma gång. En bok jag verkligen inte ville lägga ifrån mig. I de flesta böcker måste man nästan tvinga sig igenom de där första tjugo sidorna av beskrivning av omgivningen, men den här var så lättläst - så jag blev fångad direkt.

Baksidan:
När den storm som kallas fåken drar in över Öland gör man bäst i att hålla sig inne. Fåken kommer från norr med is, snö och dimma och drar med sig allt i sin väg. Åluddens stora gård har stått öde och igenbommad vid en automatiserad fyrplats i många år. Det sägs att trähusen är byggda av timmer från skepp som gått under i fåken. Så får gården tillslut nya ägare. Katrine och Joakim Westin har fått nog av Stockholm och flyttar till Åludden med sina två små barn. Westins är erfarna husrenoverare och inte det minsta vidskepliga. Men på hösten när de har flyttat in får de höra den kusligaste sägnen om Åludden: att gården varje jul får besök av de döda.

Okej, jag ska erkänna... när jag läste baksidan tyckte jag att det lät lite fånigt. Men jag blev snabbt överbevisad. Sträckläsning helt enkelt. Visst, Theorin är ju ingen Camilla Läckberg meeen å andra sidan har jag en av hennes böcker i handen just nu. Isprinsessan, alltså debutromanen! Jag har varit lite busig (eller korkad) och läst dom i oordning, men tja, för eller senare måste ju början komma också. Lite Star Wars över det hela.

 

Postat av: Linhh

Woo I got a shoutout on the other entry. Linh likey likey :3 +10 PoA!



You're making me miss reading an awful lot :( There's not much time for anything else besides homework this. I can't wait until this year is over, it's so intense D:< Anywho, they sound like good books but I fear they are in Swedish :'D

2010-06-18 • 13:25:44
Postat av: Kitty

They are in Swedish, yeah... :/ -recommends swe class- Wonder how many PoA we have now o.o''

2010-06-18 • 14:19:26
URL: http://thekittykatt.blogg.se/
Postat av: Falkruth

Your site is best.!!! Be happy , have a nice day

2011-03-28 • 11:17:05
URL: http://falkruth.bloglyric.com

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild