Megan Fox - Plastic fantastic?

2010-06-24
Världsnyheten om att det finns ett rykte om en kändis som kanske, möjligen, perhaps, maybe baby har plastikopererat sig... vilket förstasidestoff.

Det handlar om Megan Fox den här gången. Det handlade om hur hon gått från bild #1 till bild #2 på 6 år.

Megan 18 år



Jag menar, för 6 år sedan var jag 13 år gammal. Det är ju en självklarhet att jag ser precis likadan ut nu som då, eller hur? Det är ju inte alls så att jag vuxit upp, gått både upp och ner i vikt och fått tydligare och mer eller mindre markerade drag beroende på vad vågen pekar på. Man ser ju tydligt att hon är mycket smalare nu än hon var då, inte sant?

Men här kommer den spännande lilla vändpunkten i min text. Om det nu är så att ryktena stämmer helt och fullt och Ms. Fox faktiskt har plastikopererat sig - vad i hela friden gör det? Varför, om jag får fråga, måste det vara så tabu att ändra sitt utseende om man kan och vill?

Låt oss säga såhär: Om en tjej har så pass stora bröst att hon mår dåligt av det (oavsett det är fysiskt eller psykiskt) så är det ingen som dömer henne om hon förminskar dem. Men om en annan tjej mår dåligt av att hon har väldigt små bröst - då blir det plötsligt liv i luckan om hon skulle göra något åt det. Hörde någon "bra" argument om att man inte skulle förstöra vad Gud skapat genom att just då exempelvis förstora brösten. Nähä? Men om man förminskar dom så lämnar man skapelsen intakt eller?

Så om man nu har modifierat sitt utseende som man vill ha det, varför säga : Nej, jag har verkligen inte gjort någonting med mitt utseende. När man kan säga: Ja, det har jag gjort, och det kan du också göra om du vill. Sen om man vill göra det eller inte, det är ju helt upp till var och en. Själv är jag inte galet nöjd med min kropp, men jag är inte sugen på att lägga mig under kniven. Det innebär inte att jag dömer någon som bestämt sig för att göra det. Good for you.

Sen att det ibland går till överdrift... men säg någonting som inte kan göra det?


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild