KISS konsert - from the beginning to the boom.

2010-06-14

2 dagar och 17 timmar sedan mitt senaste inlägg och det har varit 65 galna timmar!

I fredags tog jag alltså studenten
och det var min själ något av det roligaste jag varit med om på mycket länge. Lärarnas version av Kom hem (Barbados) som översattes till: Kom tillbaks, vi börjar om i höst! Sköna bilder från 2007 när vi små och förväntansfulla trillat in på kick-off, läger och allt annat vi kunde tänkas hitta på. Vi blev visserligen fotograferade utomhus i ösregn av en galet långsam kvinna i fleecekofta, men humöret sjönk inte! Lunch på Castello och vilda hurra-rop i trapphuset - sedan var vi ute! Möttes av så otroligt mycket människor med studentskyltar i vädret, en av dessa var min. En liten tjockis med klarblå ögon och blont rufs! Hemma underhöll jag och älsklingen gäster på varsitt håll men ett par timmar senare träffades vi igen då vi skulle till Emil. Partytält i ösregn, svenskt! Blev dock sjuk under dagen och värre framåt kvällen, men jag lät det inte stoppa mig, dum som jag är.

I lördags var det tungt att gå upp men vi gjorde det iallafall.
Senare på dagen skulle vi nämligen till mina kusiner i Skåne, Vellinge närmare bestämt. 22 mil senare i en gigantisk bil (Familjen Olsson + Rydell + Alice = oj...) var vi framme. Jag fick något slags infall och tyckte att alla barn och ungdomar skulle spela fotboll. 7 personer travar ner till fotbollsplanen och vi kör skiten ur oss själva helt enkelt. Vårt lag ägde sönder det andra med 10-4, FYI. Middag och skutt i säng! Morgondagen skulle bli lång!

Söndag - KISS konsert på Malmö Stadion.
Sonic Boom over Europe, det var väl klart man måste se det! Konserten var inte jättebra - den var så mycket mer än det! Fantastisk show som bjöd på allt en Kisskonsert ska ha med. Stod precis under linbanan som Paul Stanley åker på över publiken och hamnade därmed på min andra Kiss-Tour-DVD. Senast var 2008 i Stockholm. Bilder på det här kommer såklart upp! Det blev många låtar från helt nya albumet Sonic Boom på en fullspäckad spellista bland gamla godingar from the beginning. Det var riktigt speciellt när de spelade Beth och publiken lös upp av massvis med tändare i luften.

Måndag - idag... shit pommes.
Kom hem från Skåne vid 03.00-tiden igår natt. Klockan ringde 05.30 så den lilla sovstunden kändes inte så mycket för världen. Pappa och Rydell valde att inte gå och lägga sig överhuvudtaget och jag känner nu att jag skulle gjort detsamma då idag är första dagen på jobbet. That's right - slutar 17.00. Ångrar dock inte en sekund av min vakna tid. KISS på Spotify och jag myser. 

En lång men ändå relativt kort update - over and out.  



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild