God-mitt-i-natten!

2010-02-15
God mitt i natten på er allihopa!

Får rent retroaktivt önska alla en glad alla hjärtans dag. Jag gjorde själv inte många knop men måste säga att det var mysigt ändå.

Om det är någon som råkar snegla på tiden då det här blir publicerat rör det sig antagligen om tretiden sådär. Men det är söndagnatt (rent tekniskt sett måndag) och precis som varje natt mellan söndag och måndag sover jag inte alls, due to grym söndagsångest. Stressorama.

Mycket att göra i skolan, mycket att göra på teatern och så lite jobb, liv och ett trassligt socialt nätverk på det hela. Jag känner att jag måste lära mig att faktiskt leva efter måttot: sova kan man göra när man är död. Förresten, stryk det där med liv för det känns ändå lite som en bristvara. Om helgerna går normala, eller mindre normala, människor ut, träffar folk, gör något roligt. Jag sitter inne och pluggar. Men eftersom att omväxling förnöjer så flyttar jag mig då och då mellan sängen och skrivbordet samt byter mellan tråkiga sittande positioner till liggande positioner som är så ergonomiskt inkorrekta som möjligt.

Måndagens lektioner lockar inte allt för mycket och jag har redan planerat minst fem olika sätt att få tyst på mitt alarm när det väl ringer. Jag vill inte påstå att jag ser fram emot att utöva dessa otroliga ninjamoves, men sometimes a gal's gotta do what a gal's gotta do.

Saker jag rekommenderar att slösa bort nattens timmar med:
- Chatta med folk i andra tidszoner
- Vampire Diaries, Drop dead diva, The Seeker, etc
- Tjuvtittat, Tjuvlyssnat, Warpdrive
- Wikipedia - the amount of onödig kunskap<3
- Vandra runt planlöst i huset
- Försöka att inte väcka föräldrarna under den planlösa vandringen
... det i sig är en rejäl utmaning om man har mina föräldrar
- Googla riktigt onödiga meningar
- Lyssna på sin tinnitus
- Gå in i ett tillstånd av otrolig nostalgi
- Fundera över vart i hela friden den där solhatten tog vägen 1998
- Sortera fotoalbum
- Paint!
- Blogga om det faktum att du är uppe (inte alltid uppskattat)

Nej, klockan är nu tio över tre och jag känner att någon punkt på listan borde genomföras nu när den sista är "ikryssad" so to say.

Godnatt!

Postat av: Crazy kenny

Vad jag har på hjärtat XD du skulle bara veta ;) nej men allvarligt så måste jag faktskt hålla med, sov typ en halvtimme mellan söndag och måndag ;) WIkipedia FTW!!!!



Det där med att vandra runt planlöst verkar vara ett intressant tidsfördriv :P jag borde kanske testa det nån gång ;)

2010-02-16 • 02:10:06
Postat av: Kitty

Absolut! Man vet aldrig vart man hamnar (the thing med planlöshet antar jag). Jag brukar får världens snilleblixtar när jag går runt runt. Oppfinnarspår liksom :D Hittade på en mumsigt recept till chokladpannkakor en natt för något år sedan. Instant classic.

2010-02-17 • 16:10:14
URL: http://thekittykatt.blogg.se/

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild