Lurad på min balklänning

2010-04-12

Känns verkligen fantastiskt.

I december
började jag maila med en tjej via kundtjänsten från en hemsida där jag hittat min drömklänning.

Den 2 januari
åkte jag hela vägen ner till ett iskallt Malmö för att leta efter en butik på Östra Förstadsgatan 16; Anns Fest och Bröllopsklänningar. Det var lite problematiskt att hitta den lilla lilla butiken eftersom att skylten hade trillat ner, men nog hittade vi den alltid. Av med kängor och tunga vinterkappor - det var provdags och måttagning. Det tog inte jättelång tid även om snörningen var superkomplicerad, I must say.

Den 8 januari
lades själva beställningen och jag fick ett mail med fakturan på handpenningen på klänningen. 1400:- som med en rysning betalades.

Sen blev det tyst. Helt tyst.

12 april
Jag har ringt, mailat och hoppat upp och ner i ren förtvivlan. Leveranstiden skulle vara mellan 5-8 veckor men i värsta fall skulle det kunna uppgå till hela 12 veckor. De veckorna har gått nu och jag har inte fått svar på något utav mina mail - inte ett enda. Telefonnumret går inte att nå dem på. Min snälle farbror åkte in till Malmö och kollade läget idag. Till min förskräckelse lydde hans slutrapport att butiken var tom; innehållslös, urholkad, öde.

Vad gör jag nu då? Jag kan inte skicka fler arga mail eller ettrigt ringa på telefonen. Nog ska jag polisanmäla de jävlarna. Men ändå känns inte det som mitt stora problem. Jag har slängt 1400:- i sjön och har ingen klänning till balen. Grattis.

Jag har läst på flera bloggar och trådar om så många andra tjejer som blivit lurade på både brudklänningar och balklänningar till höger och vänster av samma butik. Så word of advice: KÖP ALDRIG NÅGONTING FRÅN ANNS FEST OCH BRÖLLOPSKLÄNNINGAR. Anmälningarna mot butiken ligger på hög och ingen får pengarna tillbaka.



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild