God måndag

2010-04-12
Innan vi börjar vill jag passa på och hälsa min lilla kompis Måndagsångest hjärtligt välkommen tillbaka efter en kort semester.

Idag är inte planen överdrivet spännande - skolgång mellan 9.50 och 16.0nånting och efter det har jag två timmars random strövande på stan att göra innan teatern börjar. Jag har dock upptäckt att jag har ett liiiitet problem. Idag är det nämligen den 12 april, vilket är ett datum som stämmer skrämmande bra överens med förfallodatumet till inbetalningsgrejset till just teatern...

-loggar in på banken och spanar in saldot-

-...-

-dör-

-stammar fram: n-n-n-oll?-


Ja, okej det är tekniskt sett inte 0:- på kontot men alla pengarna är redan... paxade (?). Balklänningen som ska betalas vid leverans, flygbiljetter och annat löst trams som av någon anledning bestämt sig för att kosta galet mycket pengar. Så in the end är det typ noll, vilket suger liten get.

Så hur gör man då? o.o''

Nej, det är sånt som löser sig. Kanske kan man muta dom med kakor så att de kan vänta tills lönen kommer in.
Wish me luck


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild