Vapen och mygel

2009-01-19
Äntligen är datorn ominstallerad, tom, fräsch och redo att börja användas. Snabb är den också - vilket den inte varit på ungefär ett år. Började bli lite väl långsamt när det kunde ta över 10 minuter (!) att öppna Word. Just nu känns det som att sitta vid en helt ny, om än lite smutsig, dator! Rawr. Håller också på att dra över lite saker till den från den externa hårddisken. Det tar på krafterna när det inte går som man vill.

Läste lite om krig idag på samhällskunskapen. Jag förstår mig verkligen inte på det, krig alltså - samhällskunskap är helt okej. Jag menar, det finns lagar och regler för hur ett krig ska föras. Man får bland annat inte bomba sjukhus, använda vissa vapen eller döda civila, men trots det dör civila på sjukhus på grund av vissa vapen, bomber och raketer som helt osökt råkade hamna just där.

Personligen röstar jag för att krig ska äga rum på en äng, ett fält, med svärd och en jäkla massa kroppsbepansring. Varför inte pistoler om de ändå håller sig på ängen? frågar ni då, jo för att ett vilt avfyrande med pistol inte kräver lika mycket styrka och träning och för att då skulle vi bara få ett fult litet skyttegravskrig efter ett tag ändå.

Om man nu vill få slut på alla krig - vilket alla möjliga politiker säger till höger och vänster - varför satsar man då så mycket pengar och tid på vapenutveckling och vapentillverkning? Jo, för att alla ljuger och har sig för att komma åt så mycket makt som möjligt. Skulle alla "komma överens" om att sluta tillverka vapen så finns det fan ta mig alltid något litet land som sitter och löder ihop en liten slangbella i hemlighet för att de ska ha övertaget. Tillit människor! Tillit.

Alla bör dessutom komma ihåg att de vapen som ska "skydda ditt land" (yeah .. so they say) är tillverkade av de som bjöd lägst.

Postat av: Beccah

Man ska ha vattenballonger istället för svärd kära lilla carro ;) eller tårtor kanske :D::D?? hm tårtor verkar bra hiihihhhi ....^^

2009-01-23 • 18:05:00

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild