5 januari

2009-01-05
Goder afton lilla bloggen.
Dagens funderingar handlar om nätverk. Jag har kämpat i flera dagar för att lyckas få Internet att fungera på min dator. Jag har provat det trådlösa, att sno kabeln från en av de stationära, koppla det genom rautern och så vidare. Ingenting har fungerat. Men nu satt jag här i soffan och sneglade lite på den vita donglen från 3 som Simon lämnat på soffbordet. Jag tyckte att jag fick en lysande idé, plockade upp den och startade upp datorn. När den väl startat upp skuttade jag lite upp och ner i soffan av glädje för att Internet ääntligen fungerade. Jag klappade lite på dongeln och berättade för den hur duktig den var. Men då(!) upptäckte jag att jag inte hade pluggat in den i USBporten. Smart.

Förresten så är det som om datorn tänker alldeles själv ibland och minsann, den är ond. Eller tja, iallafall riktigt retfull. Den känner på sig när jag vill göra något roligt - då fungerar det inte. När jag måste göra något stört tråkigt - fungerar den. Men om jag mot förmodan skulle känna mig på humör för att ta itu med det där tråkiga ... då, fungerar det inte heller.

Just nu öppnar bror min sina födelsedagspresenter. Han fyllde 15 igår, men kom hem från träningslägret först idag. Hej å hå som det kan gå. Kisen letar förgäves efter lite inslagspapper att gnaga på och jag funderar på att gå och hämta lite mer juice..


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild