Dr Kitty, kirurg.

2009-01-03
Ett fyra dagar långtg uppehåll över nyårsafton, nyårsdagen, en vanlig dag och Johans födelsedag. Ja, ett sådant har jag haft.

Det har varit mycket nu de senaste dagarna; gäster utan speciella gester, en del bråk, mycket stressande och mycket (men tydligen inte tillräckligt) plugg. Jullov, har jag sagt det? Jullov.

Idag har det inte hänt mer än att familjen suttit ner med varsin kopp varmt té och en lussebulle var. Dumt nog var det russin i degen så min lussebulle gick via Simon Russinrensare innan den nådde min lilla mun Något annat som ska nå min mun snart är en supergod tomatsoppa som han står i köket och jobbar med för fullt. Jag vet, Kitty + soppa = ... nej? Men jo. Man blir förresten hungrig efter att ha utfört kirurgi på en dator för över 10.000:- Kan ni höra mig? "Skalp...öhm, skruvmejsel?" Svetten rinner och man kastar då och då en blick på sin syster/medhjälpare mest bara för att de gör så på cityakuten. Visste ni förresten att under de scener de spelar in på cityakuten på operation med munskydd... de säger inte sina repliker. De står faktiskt och säger saker som "medicinskt skitsnack bla bla, vad har du gjort i helgen?" eller "jag gillar skiftnycklar". De lägger till rösterna sen.

Tillbaka till ämnet; Simons dator råkade ut för det klassiska scenariot Dator vs. Mark och jag fick sedan operera på spillrorna. Vet nu att det yrket inte verkar vara något för mig. Fem lustiga lösa delar blev till ... 346 lustiga lösa delar som hamnade i en plastkasse och bars ut till annat skräp (som faktiskt inte varit på OP). Min nyfikenhet stillades iallafall och jag lyckades rädda RAM- minnet. Fuck yeah. 2 GB till min dator hallå hallå. Nåja, operationsbilder kommer senare.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild