Mammas 40års dag!

2009-01-21
Idag fyller min lilla mamma 40.. (eller öh, jag menar.. 35!) så det ska vi fira med lite trevliga gäster, trevlig mat och trevliga barn. På bordet står massa röda rosor från pappa och i datorn lurar över 200 recept som jag skrivit ner fint och prydligt under typ tre veckors tid från hennes omöjligt stökiga kokbok. Mer presenter gömmer sig i alla hörn ;)

Kom precis hem efter att ha blivit hämtad vid skolan av pappa - i racerfart. När jag kom in i köket stod mamma när så jag pratade lite med henne innan bror #1 kom in. Jag hade hört pappa säga att han ville gå estet-musik... så jag improviserade ihop ett långt tal om varför han inte borde göra det och gå Samhäll Ekonomi istället. Jag går inte Ekonomi, tycker det är .. mindre roligt med ekonomi. Det är inte så att jag försöker hindra honom från att följa sina drömmar trots tondövhet, det är bara det att jag tycker att hans val är liite konstigt med tanke på att hans drömjobb är revisor. Räkna strängarna på gitarren?

Nej hej å hå, nu blir det lite mer skolgrejs innan gästerna kommer. På fredag börjar ju resan mot Canarieöarna för min del! Kitty + Simon + Lägenhet + All inclusive = Haha! Det blir inte bättre! Eller okej, det hade kunnat vara så året om .. det hade varit bättre. Men som sagt, ska jobba undan lite så att jag inte har så mycket att göra där. Vem vill sitta inne? Och ute kan man väl inte sitta, då smälter ju allt från mp3 till dator. Japp, jag har smält två mp3spelare i mina dagar, skulle föredra att ha min iPod intakt och osmält.

Vi hörs lite senare
Tjingeling så länge!


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild