Garantier

2009-01-14
Min pappa har haft en väldig otur med bilar... det hela började när jag var liten och vi hade en sjukt bråkig Volvo. Nåja, idag kom pappa hem efter jobbet och berättade om den stora vita Mercedesen vars tändningslås åkt in i instrumentbrädan. Vi stirrade lite på honom och så sa han att det var ingen fara för han hade pillat ut den igen och lirkat in nyckeln för att kunna starta den. Dessutom hade han kört inom med den till Automek på vägen hem. Jaså, säger mamma då, men du kunde köra med den? Nej mamma, han drog den i ett rep? Hon tyckte inte det var så roligt svarat av mig. Vidare frågade hon; gick det på garantin? Ja mamma, alla försäkrar väl sina kunder om att de har en tändningslåset-trillar-inte-in-i-instrumentbrädan-garanti? Det tyckte hon var lite roligare iallafall. Det borde även finnas en min-backspegel-gick-av-pga-för-många-wonderbaums-på-samma-gång-garanti för raggare och bönder. Det kanske det finns? Speciell klausul?

Varför ställs det sådana smarta frågor hemma hos mig? Varför känner dom på Automek igen pappa och kommenterar; du har alltid så lustiga fel på dina bilar. Och varför, varför fungerar bara Internet 10 minuter åt gången?


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild